Komercjalizacja DZIŚ – Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2021

2021-07-07 | 12:30

Szczepienia miały być rozwiązaniem i gwarancją uniknięcia kolejnych zamknięć spowodowanych lockdownami. Dziś niektórzy eksperci prognozują czwartą falę zakażeń już na koniec lata, i powrót obostrzeń na jesieni. Liczba chętnych, którzy przyjmą szczepionki spada. Prowadzenie biznesu w tak bardzo niepewnych czasach to ogromne wyzwanie, szczególnie ze względu na nieprzewidywalność. Czy po wielu miesiącach walki z koronawirusem i ze sobą nawzajem wyciągnęliśmy jakieś wnioski?

Komercjalizacja DZIŚ!

Pandemia COVID-19 wywołała szereg zmian w każdej dziedzinie naszego życia. Z biznesowego punktu widzenia centrów i sieci handlowych wpłynęła m.in. na nawyki zakupowe Polaków, zmusiła do modyfikacji planów rozwoju wiele sieci handlowych, spowodowała większe zainteresowanie takimi formatami handlowymi jak np. mniejsze parki handlowe. Był to również czas wielu „gorących” emocji na linii zarządca centrum handlowego – najemca. Obie strony biznesu stanęły przed wieloma wyzwaniami, a jednym z największych było ustalenie nowych warunków i zasad współpracy w postpandemicznej rzeczywistości. Swoich opinii udzielili:

Dariusz Sinkiewicz, Travel Essentials: Kładziemy nacisk na hybrydowe podejście do formuł czynszowych
Andrzej Jaworski, VRG S.A.: Ważna jest elastyczność danego najemcy i jego otwartość na dialog
Tomasz Syller, Wasz Sklep SPAR: Klienci wciąż boją się dużych obiektów
Magdalena Kowalewska, Immofinanz: Stawiamy na otwarty dialog i częstą komunikację
Andrzej Słomka, Jet Line: Najważniejsze są zaufanie i uczciwość
Ilona Szafer, Galeria Katowicka: Musimy mieć na uwadze specyficzne potrzeby każdego najemcy z osobna
Paweł Ciszek, Just GYM: Sukces danego obiektu zależy od wielu czynników
Krzysztof Sajnóg, Blue City: Systematycznie powiększamy portfolio najemców o marki doceniane i pożądane
Marcin Mielcarz, eSmokingWorld: Obecnie powstrzymujemy się od podpisywania kontraktów…
Alpay Güner, MediaMarktSaturn Polska: Handel podlega nieustannym zmianom
Marek Kowalski, FPP: Wynajmujący nadal chcą budować relacje z najemcami z pozycji siły
Jerzy Osika, Promedia: Najwięcej zyskają ci, którzy zamiast ulegać zmianom, będą je tworzyć
Anna Krajczyńska, NoVa Park: Galerie handlowe zawsze będą interesującą destynacją dla konsumentów
Grzegorz Lipnicki, Top Secret: Przed podpisaniem umowy robimy dokładną analizę rynku
Marta Półtorak, Millenium Hall: Największy wciąż znaczy najlepszy, jeśli mówimy o największym wyborze
Ewelina Górniak, Pandora: Zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii i parków handlowych
Paweł Tkaczyk, Midea: Tradycyjne sklepy nie znikną, zmieni się tylko ich rola


Yoram Reshef: Potrzebujemy siebie nawzajem

Pandemia koronawirusa przysporzyła zarówno centrom handlowym, jak i ich najemcom wiele trudności. Choć to ci pierwsi nie mogą liczyć na żadną pomoc ze strony państwa polskiego to nie pozostają obojętni wobec swoich partnerów biznesowych. Blue City wspiera najemców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, proponując dodatkowe obniżki czynszów. Jak podkreśla Yoram Reshef, wiceprezes Centrum Handlowego Blue City, najważniejsze to rozmawiać i dogadywać się z najemcami, bo to leży w obopólnym interesie. (czytaj więcej)


Tomasz Gawlik: Miliony ludzi w całej Europie kupują w ALDI

W ostatnich latach dyskonty umacniały swoją pozycję nad hipermarketami, a lockdown spowodowany pandemią jeszcze bardziej utrwalił tę przewagę. Wśród czynników, które miały na to największy wpływ Tomasz Gawlik, szef ekspansji ALDI, wymienia bliskość i łatwość dotarcia do sklepu bezpośrednio z domu oraz kwestie związane z bezpieczeństwem – mniej ludzi w jednym pomieszczeniu oraz sama przestrzeń. W najbliższych miesiącach ALDI wykorzysta tą przewagę otwierając do końca roku jeszcze 35 sklepów. (czytaj więcej)


Andrius Mikalauskas: Pandemia nauczyła konsumentów kupować inaczej

Barbora zanotowała w 2020 roku niezwykle szybkie wzrosty sprzedaży na Litwie, Łotwie i w Estonii, przekraczając 12 000 zamówień dziennie. Był to impuls do nowego etapu rozwoju – wejścia na polski rynek, który pod względem liczby potencjalnych klientów jest 6 razy większy niż kraje bałtyckie razem wzięte. Andrius Mikalauskas, CEO Barbora Polska zapewnia, że ekspansja w Polsce była dojrzałym, strategicznym etapem rozwoju firmy. Wierzy, że polski rynek jest również chłonny i gotowy do utrzymania szybkiego wzrostu. (czytaj więcej)


The future of the mall – centrum handlowe jako przedłużenie cyfrowej rzeczywistości

Centra handlowe są ważnym elementem współczesnych miast oraz istotnym ogniwem handlu stacjonarnego. Nie jest zaskoczeniem, że w obliczu zmian wywołanych pandemią powstają pytania dotyczące ich przyszłego kształtu, roli lub nawet – sensu istnienia. Pytania te mnożą się od momentu, kiedy e-commerce zaczął być istotnym składnikiem handlu. W obliczu jego rosnącej popularności coraz częściej podnoszono kwestię upadku handlu tradycyjnego, a wraz z nim końca świata centrów handlowych. Pandemia, choćby poprzez przymusowe odseparowanie społeczeństwa od galerii handlowych, dodatkowo wzmocniła te wątpliwości – skoro handel działa w sieci, to może konsumenci już do galerii nie będą chcieli wrócić? (czytaj więcej)


Zielony dach galerii handlowej – dlaczego warto inwestować w takie rozwiązanie?

Trudno dziś wyobrazić sobie przestrzeń miejską pozbawioną obiektów wielkopowierzchniowych. Wielkie centra handlowe najczęściej niosą korzyści związane z tworzeniem miejsc pracy i pobudzeniem gospodarczym. Dobrze jednak, by również odpowiednio wpisywały się w tkankę miast, w których funkcjonują. Mogą one wręcz wpływać na ekologię miasta, zwiększając jego ogólną powierzchnię zieloną. Pomaga w tym rozwiązanie, jakim jest zielony dach. Jego obecność przyczynia się do walki ze smogiem oraz zbytnim nagrzewaniem się powierzchni. Niesie również wymierne korzyści dla samej galerii – tworzy atrakcyjną przestrzeń rekreacyjną dla odwiedzających i podnosi estetykę obiektu. (czytaj więcej)


O stanie bruku w piekle, czyli słowo o najnowszej nowelizacji ustawy covidowej

Przez ostatnie kilkanaście miesięcy sen z powiek wynajmujących oraz najemców spędzały nie tylko kolejne lockdowny, ale także negocjacje warunków umów najmu wedle nowych przepisów ustawy antycovidowej. Chodzi oczywiście o słynny art. 15ze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.). (czytaj więcej)


Czytaj nowy Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2021

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Komercjalizacja DZIŚ – Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2021

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.