INTERSPORT: Zysk na koniec roku obrotowego 2021/2022 efektem skutecznej strategii i polityki #teamINTERSPORT

2022-05-11 | 10:00

Na koniec roku obrotowego 2021/2022 spółka INTERSPORT osiągnęła zysk brutto w wysokości 129 tys. zł. Jest to zdecydowany sukces firmy – w ubiegłym roku spółka zanotowała stratę na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 156.321 tys. zł). Dane z raportu finansowego potwierdzają, że dobrze opracowana strategia i jej odpowiednia realizacja, nawet w niepewnych czasach może przynieść sukces.

Wyniki finansowe najlepsze od 9 lat

Opublikowane wyniki firmy INTERSPORT wskazują, że spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 231.772 tys. zł i były one wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (156.321 tys. zł). Co więcej, przedsiębiorstwo osiągnęło zysk na poziomie 129 tys. zł. Dla porównania, strata w tym samym okresie w ubiegłym roku wyniosła ponad 27 mln zł. Jest to najlepszy wynik firmy od 9 lat. Marża brutto wzrosła o ok. 7 p.p. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc.

Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym Naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.

Skuteczna implementacja nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu modelu omnichannel, oferty produktowej, działań operacyjnych, a także zmianie polityki cenowej o 180 stopni, digitalizacji procesów back office oraz budowie nowych zespołów w organizacji i społeczności wokół Spółki w programie #teamINTERSPORT – to najważniejsze cele, które udało się zrealizować przez ostatni rok. Co więcej, marka sukcesywnie otwierała nowe placówki, ułatwiając dostęp do swoich produktów.  Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty sklepów – najbardziej obiecującym jest Click & Collect oraz Alpine store, który głównie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży omnichannel.

Rok 2021, a także wydarzenia z I kwartału 2022 r., były wyzwaniem dla spółki INTERSPORT, ale także rynku, który musiał sprostać skutkom pandemii, wojny w Ukrainie oraz problemom makroekonomicznym w postaci wysokiej inflacji i rosnących stóp procentowych.

Sport to zdrowie

Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie oraz fakt, że dzięki niej można rozładować nagromadzone negatywne napięcia. Intensywne życie oraz chęć dbania o siebie przekonuje ludzi do włączenia sportu do swoich codziennych nawyków. Co ciekawe, aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.

Według danych z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.

- Od początku ubiegłego roku obrotowego tj. od wdrożenia nowej strategii Zarządu dużo osiągnęliśmy i zmieniliśmy. Do kluczowych rzeczy, które przełożyły się następnie na nasz wynik finansowy – zaliczyć należy m.in. działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmianę ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Czynnikiem sukcesu, na jaki postawiliśmy jest sprzedaż omnichannel, którą planujemy rozwijać dzięki wdrożeniu narzędzi digitalowych. Jednak bezsprzecznie najważniejszym ogniwem łańcucha zmian i sukcesu naszej firmy jest Zespół. #teamINTERSPORT to główny przekaz i temat naszego planu operacyjnego na przyszłość. To dzięki naszym Pracownikom udało nam się tak wiele osiągnąć

– mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. 

Tagi: INTERSPORT Polska Marek Kaczmarek Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Intersport

INTERSPORT: Zysk na koniec roku obrotowego 2021/2022 efektem skutecznej strategii i polityki #teamINTERSPORT

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.