Intersport: Odwrócenie negatywnego trendu sprzedaży

2018-07-24 | 12:52

Sieć Intersport Polska od momentu wdrażania „Nowego modelu biznesowego” notuje rok do roku wzrosty sprzedaży w ujęciu LFL. Spadkowy trend sprzedaży (z minus 10% w roku 2017) został odwrócony (na plus 11% w roku 2018).

W 2017 roku sieć Intersport Polska S.A. („Spółka”) podpisała bezpośrednie umowy z IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH i rozpoczęła wdrażanie „Nowego modelu biznesowego”, który stworzył duże możliwości biznesowe. Spółka uzyskała dostęp do korzystnych cen zakupu marek własnych bezpośrednio u producentów.

Z uwagi na fakt, że system zamówień wysoko marżowanych marek własnych Intersport trwa od sześciu do dziewięciu miesięcy, pierwsze efekty wdrażania „Nowego modelu biznesowego” były widoczne w salonach Intersport dopiero w IV kwartale 2017 roku.

Podsumowanie wyników sprzedaży ostatnich trzech kwartałów tj. od IV kwartału 2017 roku do II kwartału 2018 roku włącznie pokazało, że dzięki zmianie modelu biznesowego utrzymujący się w ubiegłym roku spadkowy trend sprzedaży (z minus 10%) został odwrócony (na plus 11%).

- Od pierwszego do trzeciego kwartału 2017 roku odnotowaliśmy 10 procentowy spadek sprzedaży w ujęciu LFL. Po otrzymaniu pierwszych dostaw towarów na nowych warunkach, wyrównaniu brakujących stanów towarowych oraz przeprowadzeniu skutecznej kampanii marketingowej udało nam się odwrócić spadkowy trend sprzedaży. W ostatnich trzech kwartałach, czyli od IV kwartału ubiegłego roku do II kwartału bieżącego roku - osiągnęliśmy 11 procentowy wzrost sprzedaży na bazie porównywalnych sklepów

– mówi Artur Mikołajko Prezes Zarządu Intersport Polska S.A.

Wiosną 2018 roku w sklepach Intersport Polska pojawiły się nowe produkty z oferty marek własnych o lepiej dopasowanej strukturze cenowej do polskiego klienta. Spółka zamierza docelowo osiągnąć 20% udział tych towarów w ogólnej sprzedaży.

- Obserwując trendy na rynku, obecnie mocno wzmacniamy kanał sprzedaży e-Commerce. Potencjał sprzedaży za pośrednictwem Internetu jest olbrzymi. Potwierdza to 73% wzrost obrotów sklepu internetowego osiągnięty w II kwartale 2018 roku

– dodaje Dariusz Urban nowy Dyrektor Działu E-Commerce.

Narastająco od stycznia do czerwca 2018 roku prowadzona przez Spółkę sprzedaż za pośrednictwem Internetu wzrosła o 46,8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Platforma eCommerce sieci Intersport gwarantuje wiele innowacyjnych funkcjonalności ułatwiających jej obsługę operacyjną oraz czyni platformę maksymalnie przyjazną dla użytkowników. Spełnia wszystkie standardy obsługi nowoczesnego klienta w modelu sprzedaży wielokanałowej i odnotowuje w ostatnim czasie znaczne wzrosty sprzedaży.

Spółka oczekuje, że podjęte działania przyniosą poprawę wyników sprzedaży już w roku 2018, a pełny efekt wprowadzonych zmian będzie widoczny od 2019 roku.

Tagi: Intersport Artur Mikołajko Dariusz Urban
Oceń artykuł:

Źródło: Intersport

Intersport: Odwrócenie negatywnego trendu sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.