InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – rozpoczął współpracę z Lidl Polska. Przy wybranych sklepach sieci staną Paczkomaty® InPost. To kolejny etap rozbudowy infrastruktury InPost, która obejmuje już ponad 4000 maszyn, a do końca roku ma liczyć 4500 lokalizacji.
- Współpraca z Lidl Polska to ważny etap rozbudowy sieci Paczkomatów® w oparciu o partnerstwa z operatorami handlowymi. Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Rynek e-commerce rośnie rokrocznie o ponad 20%, a my nawet dwukrotnie szybciej – co widać w wolumenach dostarczanych przesyłek. Paczkomaty® InPost to nie tylko jedna z najwygodniejszych i najszybszych form dostawy – pozwalają one placówkom handlowym i stacjom benzynowym zwiększyć obroty nawet o 10%. Dlatego współpraca z sektorem handlowym jest dla nas naturalnym etapem w rozwoju. Równolegle budujemy sieć Lodówkomatów, które w przyszłości będą ważnym elementem przewagi konkurencyjnej dla sieci spożywczych
– powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku InPost dostarczył ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 49%, a kurier InPost o 48%.
- Lidl Polska jest firmą, która cały czas się rozwija. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dwa innowacyjne projekty: platformę do rezerwacji win www.winnicalidla.pl oraz www.lidlpodroze.pl, czyli serwis internetowy, za pomocą którego nasi klienci mogą kupić wycieczki. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie Paczkomatów® przy wybranych placówkach sieci Lidl. Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne Paczkomaty® przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług
– komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.