Health Medica – spółka z Grupy Excellence, polskiego producenta soków, syropów, napojów oraz suplementów diety i wyrobów z konopi, notowanego na NewConnect – podpisała umowę na dostawę produktów na rzecz OTCF S.A. o łącznej wartości 2,35 mln zł. Współpraca ma charakter długoterminowy. W ramach umowy Health Medica dostarczy nowatorskie, prozdrowotne wyroby witaminowe o unikatowych recepturach, niedostępne jak dotąd na polskim rynku.
W styczniu 2021 roku zarząd Excellence podjął decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do przeniesienia notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW.
Health Medica ma w ofercie wyroby własne, ale specjalizuje się także w produkcji na zlecenie – począwszy od przygotowania receptury, aż do stworzenia finalnego produktu. Wieloletnie doświadczenie, wykwalifikowana kadra, nowoczesne zaplecze laboratoryjno–produkcyjne zapewniają najwyższą jakość produktów. Z największą starannością opracowujemy skład ilościowo–jakościowy, dobieramy surowce i proces technologiczny wytwarzania. Nasze suplementy są bardzo dokładnie przebadane, a przewagą konkurencyjną są produkty we wszystkich formach: żeli, kropel, shotów, a także w najlepiej przyswajalnych opcjach syropów, płynów i saszetek. Promujemy zdrowy styl życia – oferujemy suplementy diety uzupełniajcie codzienną dietę, w oparciu o naturalne składniki wspomagające pracę organizmu, bez żadnych substytutów. Mamy doskonale opracowane systemy pasteryzacji i sterylizacji w tunelu i w autoklawie. Umowa z OTCF to kolejny obszar, w którym pokazujemy nasze możliwości tworząc nowatorskie wyroby witaminowe. Cały czas prowadzimy też sprzedaż detaliczną za pośrednictwem naszego sklepu internetowego
– mówi Olga Szewczuk, prezes zarządu Health Medica.
Health Medica specjalizuje się w produkcji i sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. To inwestycja zgodna z kierunkiem rozwoju Grupy Excellence i odpowiadająca na rosnący popyt rynkowy w tym segmencie. Health Medica pracuje nad nowoczesną platformą internetowej sprzedaży suplementów diety, która powinna zostać uruchomiona do końca 2021 roku. Serwis internetowy będzie służył obsłudze klienta, który będzie mógł dokonać zakupu suplementów diety oraz preparatów medycznych i leków na podstawie wyników uzyskanych po konsultacji z lekarzem. Będą to zatem specjalizowane kuracje – każdy zestaw produktów będzie skierowany indywidualnie dla wybranych grup docelowych i nie będzie standardowym produktem, jaki jest obecnie oferowany na rynku. Dla Excellence oznacza to wejście w nowy, perspektywiczny obszar działalności, oparty na dedykowanym modelu e-commerce.
Excellence zainwestował także w nową spółkę Excellence Cannabis SA wraz z partnerami strategicznymi: Intenson Europe i Januarym Ciszewskim. Excellence wraz z przewodniczącym rady nadzorczej Marcinem Ciecierskim objął ponad 46% akcji nowej spółki. Spółka będzie specjalizować się w produkcji wyrobów z olejem cannabis oraz na kryształach CBD – produktów spożywczych, kosmetycznych i suplementów diety. Przewodniczącym rady nadzorczej Excellence Cannabis SA będzie Marcin Ciecierski, a prezesem zarządu Radosław Maziarz, pełniący także funkcję wiceprezesa Excellence SA. Ponadto firma objęła 10% akcji spółki Polskie Konopie. Będzie ona produkowała artykuły spożywcze z dodatkiem konopi, suplementy diety, a także rozpocznie sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków na bazie konopi.
W kwietniu 2021 Excellence podpisał 3-letnią umowę ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie. Umowa rozszerza obecną współpracę dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144.300 Euro. Rozszerzenie umowy daje możliwość dostarczania produktów do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal cash and carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia Horeca. Excellence od wielu lat współpracuje z siecią Biedronka dostarczając produkty w stałym asortymencie – zarówno marki własnej sieci, jak i pod marką producenta „Excellence”.
W pierwszym kwartale 2021 roku Excellence osiągnął przychody w wysokości 12,833 mln zł, czyli o 20,8% wyższe w porównaniu do Q1 2020. Zysk netto wyniósł 407,3 tys. zł i wzrósł aż o 1548%. W wynikach pierwszego kwartału są konsolidowane dane spółki Health Medica, specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety – w której Excellence nabył 51% udziałów.
Ponadto Excellence uzyskała dofinansowanie z funduszy UE w wysokości blisko 200 tys. zł na realizację projektu wdrożenia zmian w zarządzaniu procesem produkcji. Projekt będzie realizowany do czerwca 2021 r. i będzie zawierał analizę obecnego stanu procesów i procedur, a następnie zostanie zoptymalizowany w trakcie wdrożenia zmian zgodnych z filozofią Lean Manufacturing (koncepcja zarządzania procesem produkcji oparta na zasadach i narzędziach systemu produkcyjnego, który przyczynił się do rynkowego sukcesu Toyoty). Dzięki Lean firma wprowadzi nowe standardy procesów i pracy co w konsekwencji przełoży się również na poprawę marży.
Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence. Na podstawie danych AC Nielsen Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24 proc.