Handel empiryczny - obserwacje Designer Outlet Warszawa

2022-07-14 | 18:51

Sprzedaje się emocje i wrażenia - to fakt znany od początku handlu. Obecnie w dobie powszechnej cyfryzacji doświadczenie zakupowe zyskało nowy wymiar, na którym zyskują centra handlowe.

Pomimo że w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy zakupy online stały się codziennością i integralną częścią zachowań konsumenckich Polaków, ci nadal bardzo chętnie spędzają czas w centrach handlowych. Co więcej, przywykli do niemal nieograniczonego dostępu do fizycznych towarów i usług.

– Wbrew ukutej po pandemii teorii, że zakupy przenieśliśmy do sklepów internetowych, niepodważalnym jest fakt, że sprzedaż w offline ma atuty, które niezmiennie przyciągają klientów. W jaki sposób? Tu przeważa faktor ludzki. Interakcja między sprzedawcą a kupującym, namacalny produkt w zasięgu ręki i sam proces zakupu są rzeczywiste i jak zauważamy w naszych centrach, bardzo oczekiwane

– mówi Katarzyna Ciemińska, Centre Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.

Wszystko powyższe składa się na doświadczenie – element nieodzowny w procesie decyzyjnym podczas zakupów. Pozytywne emocje wynikające ze spędzania czasu i robienia przyjemności sobie lub najbliższym, zadowolenie odczuwane podczas pobytu w galerii i poczucie bezpieczeństwa co do jakości, wyglądu i oczekiwań wobec samego towaru ma duży wpływ na decyzyjność zakupową klienta. Tu właśnie obiekty handlowe wykonują olbrzymią pracę, by sprostać temu zadaniu. Projektują ścieżkę doświadczenia biorąc pod uwagę takie obszary jak: komfort i wygoda dokonywania zakupów, kształtowanie ciekawej oferty towarów i usług - dostępność światowych marek, ciekawe propozycje gastronomiczne. Wszystko to łącznie ma za zadanie zainteresować, zatrzymać i skłonić do zakupów w danym miejscu.

Co jeszcze składa się na ogólne doświadczenie zakupowe w centrum handlowym?Kluczem do utrzymania klienta jest spełnianie jego potrzeb. Liczy się łatwość dojazdu i liczba miejsc parkingowych, dobra nawigacja centrum, ułatwiająca poruszanie się po obiekcie, sama architektura centrum – piękne i ciekawe wnętrza wyzwalają pozytywne wrażenia estetycznemówi Katarzyna Ciemińska.Doskonałym przykładem sukcesu w tym wymiarze jest Designer Outlet Warszawa. Po uruchomieniu nowego skrzydła handlowego, które skupia wiele marek premium, jest pięknie zaprojektowane i zaaranżowane oraz ma bezpośrednie, wygodne wejście z wielopoziomowego parkingu, liczba odwiedzających stale rośnie. Należy też dodać, że są to klienci realnie dokonujący zakupów w znajdujących się tu salonach i korzystający z gastronomii.

Przywiązanie do miejsca to jedno, ale drugim istotnym zagadnieniem jest dbałość o budowanie pozytywnych interakcji z klientami przede wszystkim na poziomie marketingowym. Co prawda lubimy wyprzedaże, promocje i atrakcje organizowane w centrach handlowych, jednak muszą one być dobrze zaprojektowane, komunikowane i przynosić rzeczywiste wymierne korzyści kupującym. - Różnorodność akcji promocyjnych nie wystarczy, pamiętając, że bazujemy na doświadczeniu i emocjach klientów w centrach Designer Outlet od kilku sezonów prowadzimy znane i wyczekiwane Szalone Tygodnie – kilka dni z wyprzedażami pogłębionymi nawet do -80% - mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping. - Cykliczność – min. 2 razy w roku i stałe hasło akcji przywołują wspomnienia pozytywnych emocji wynikających z poprzednich zakupów i zachęcają do ponownego wzięcia udziału w naszej sztandarowej akcji prosprzedażowej.

Chcąc celnie odpowiadać na oczekiwania klienta, należy nieustannie badać jego potrzeby, reakcje i nastroje. Dziś dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również sieci handlowe widzą w tym obszarze wielkie szanse na budowę trwałych relacji z kupującymi i utrzymanie ich lojalności. Wyzwaniem dla sklepów i centrów handlowych z pewnością będzie nie tylko nauka sprawnego analizowania demograficznych motywatorów zachowań konsumentów będących przedstawicielami różnych generacji, ale także stworzenie spójnego: fizycznego i cyfrowego doświadczenia, które odpowiadać będzie wartościom i światopoglądom starszych i młodszych konsumentów. To właśnie ci wchodzący na rynek zakupowy dyktują obecnie trendy i potrzeby. W XXI wieku obserwujemy fenomen nazwany tzw. „Efektem Echa”, który polega na tym, że to dzieci uczą swoich rodziców korzystania z produktów i usług, a nie odwrotnie. Rozwiązania cyfrowe, media społecznościowe i nowe technologie adaptowane są w pierwszej kolejności przez młodsze pokolenia. I to właśnie umiejętność włączenia możliwości cyfrowych w handel tradycyjny pozwala na zaoferowanie pełnego doświadczenia zakupowego.

Tagi: Agnieszka Kuś Designer Outlet Gdańsk Designer Outlet Sosnowiec Designer Outlet Warszawa Katarzyna Ciemińska
Oceń artykuł:

Źródło: Designer Outlet Warszawa

Handel empiryczny - obserwacje Designer Outlet Warszawa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.