– Po trudnym dla wszystkich 2020 roku widzimy mocną dynamikę wzrostu, zwłaszcza sieci Intermarché. Grupa Muszkieterów odnotowuje dobre wyniki, a nasz obrót kwartalny po pierwszych 9 miesiącach br. wyniósł rekordowe 6,5 miliarda złotych, będąc jednocześnie najlepszym wynikiem w historii Grupy w Polsce. To dla nas potwierdzenie, że obraliśmy dobry kierunek zmian, a przeprowadzane działania, w tym rozwój nowych konceptów, są efektywne i generują oczekiwane zyski – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz sytuację na rynku, stale rozwijamy kanał e-commerce zarówno poprzez inwestycje w zakresie IT, jak i wdrażanie naszych rozwiązań do zakupów online w kolejnych lokalizacjach. Chcemy, by usługi wspierające e-commerce dostępne były wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Obroty supermarketów spożywczych Intermarché wraz ze stacjami paliw wzrosły o 10,6 proc. i wyniosły blisko 4 miliardy złotych. Pierwsze trzy kwartały stały pod znakiem powrotu do rozwoju sieci, w tym m.in. usługi Intermarché Drive umożliwiającej klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed sklepem. Rozwiązanie jest obecnie dostępne w 54 miejscowościach w całej Polsce.
Zwiększa się także liczba sklepów sieci. Kolejny supermarket uruchomiono w Miliczu, a w nadchodzących miesiącach planowane są otwarcia w Strzelcach Opolskich oraz Bielsku-Białej. Dodatkowo w bieżącym roku w ramach Grupy Muszkieterów utworzono Fundusz Stacji Paliw Intermarché. Jest to inicjatywa oddolna, stworzona i zarządzana w całości przez franczyzobiorców Grupy Muszkieterów. Celem utworzenia Funduszu jest wsparcie rozwoju sieci handlowej Intermarché w zakresie finansowania budowy nowych stacji paliw. Ponadto Grupa Muszkieterów systematycznie wdraża w placówkach Intermarché nowy koncept Power, poszerzając tym samym ofertę produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych oraz zapewniając klientom jeszcze bardziej intuicyjny układ sklepów.
Sieć Bricomarché odnotowała dwucyfrowy wzrost obrotów, które po trzech kwartałach br. wyniosły ponad 2,5 miliarda złotych. Supermarkety Muszkieterów z kategorii „dom i ogród” również rozwijają udogodnienia z zakresu e-commerce. Na sieć Bricomatów – czyli autorskich boksów, które pozwalają na odbiór artykułów zamówionych online o dowolnej porze dnia, w tym również wielogabarytowych – składa się już 79 maszyn.
Podobnie jak w przypadku sieci spożywczej, portfolio sklepów Bricomarché stale się powiększa. Od początku 2021 roku otwarto już 3 placówki: w Tomaszowie Mazowieckim, Miliczu oraz Olkuszu, a do końca roku dołączą do nich kolejne lokalizacje, w tym Olecko, Pyrzyce i Ostrowiec Świętokrzyski.
W związku z dalszą ekspansją, Grupa Muszkieterów oferuje swoim pracownikom specjalną ścieżkę biznesową i wspiera ich w otwarciu własnego supermarketu spod szyldu Intermarché lub Bricomarché. Program skierowany jest do osób zatrudnionych w centrali, posiadających minimum trzyletni staż pracy. Postulujący pracownicy mogą liczyć na dodatkowe benefity pozafinansowe i finansowe.
– Nasze cele na kolejne miesiące są ambitne, jednak uzyskiwane w ostatnim czasie wyniki pozwalają nam wierzyć, że je osiągniemy. Planujemy dalszą ekspansję obu sieci. W tym roku proces rekrutacji przeszli już przyszli franczyzobiorcy 3 placówek Intermarché oraz 6 Bricomarché, a pełne szkolenie przygotowujące do otwarcia własnego punktu sprzedaży odbyło 8 franczyzobiorców Bricomarché. Biznes Grupy Muszkieterów nabiera znowu dynamiki. Nasze sklepy chcą otwierać zarówno obecni franczyzobiorcy, pracownicy centrali, kierownicy supermarketów, jak również kandydaci z zewnątrz organizacji. Jedno jest pewne – będziemy nieustająco dążyć do zwiększania naszej obecności na rynku
– podsumowuje Marc Dherment.