Dzięki nowej strategii Intermarché i Bricomarché zyskają bezpośredni wpływ na kształtowanie usług logistycznych. W obu przypadkach będą one lepiej dostosowane do zmieniających się potrzeb każdego z brandów, rytmu dostaw, różnic w asortymencie oraz aspektów związanych z sezonowością. Transformacja logistyki zagwarantuje obu sieciom decyzyjność w podejmowanych działaniach, a co się z tym wiąże, odpowiedzialność za swoje wyniki operacyjne.
Obecny zespół odpowiadający za usługi logistyczne dla sieci Intermarché i Bricomarché będzie kontynuował pracę na rzecz szyldów Grupy Muszkieterów i nadal będzie mógł się rozwijać w jego strukturach. Część pracowników skupi się na rozwijaniu swoich kompetencji w ramach Intermarché, część będzie odpowiadać za analogiczny obszar w Bricomarché.
Jesteśmy przekonani, że nasza wewnętrzna transformacja w obszarze logistyki przyniesie wiele korzyści. Oba szyldy Grupy Muszkieterów zyskują większą niż kiedykolwiek kontrolę nad procesami logistycznymi, dzięki czemu mogą dynamiczniej odpowiadać na aktualne potrzeby swoich klientów. Do obecnych zmian przygotowywaliśmy się od wielu miesięcy. W tym celu powołaliśmy interdyscyplinarną grupę projektową, dzięki której przekazanie odpowiedzialności za logistykę strukturom w ramach szyldów Intermarché i Bricomarché odbywa się bardzo płynnie
– mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów.
Elementem nowej strategii logistycznej będzie także określenie docelowej lokalizacji magazynów Grupy. W pierwszym etapie opracowany zostanie schemat działania głównego centrum logistycznego Muszkieterów, pełniącego funkcję bazy magazynowo-dystrybucyjnej zarówno dla sieci Bricomarché, jak i Intermarché, zlokalizowanego obecnie w Swadzimiu pod Poznaniem. Wkrótce rozpoczną się negocjacje w tym zakresie.
Podjęte działania mają na celu zwiększenie konkurencyjności obydwu sieci na swoich rynkach i osiąganie coraz wyższego poziomu skuteczności operacyjnej.