Sieć liczy już ponad 30 lokali, a celem grupy jest posiadanie w portfolio 100 Pijalni Wódki i Piwa w całej Polsce. Kolejne otwarcie planowane jest jeszcze w tym kwartale – w Zamościu. Na bieżąco rozbudowywane portfolio pozwala grupie osiągać coraz lepsze wyniki finansowe. Spółka szacuje, że w I półroczu br. skonsolidowane przychody grupy wzrosły rdr o 27,2%, do 44,6 mln zł.
- Jednym z obszarów działalności grupy kapitałowej Mex Polska, który istotnie przyczynia się do zwiększania naszych dochodów, jest segment bistro. W tym kontekście warto podkreślić nasz gastronomiczny hit, markę "Pijalnia Wódki i Piwa", która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Strategia Mexa skupia się na konsekwentnym zwiększaniu zasięgu tego konceptu. Miło mi poinformować, że właśnie otworzyliśmy kolejny lokal, tym razem w Nowym Targu, przy ul. Rynek 38. Lokalizacja została jak zawsze starannie dobrana, choć warto podkreślić, że istotnym elementem naszej strategii jest zdolność adaptacji biznesu do tak naprawdę każdych warunków lokalowych
– mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.
Budżet na powstanie ww. lokalu pochodził ze środków franczyzobiorcy.
Pijalnia Wódki i Piwa to wyjątkowy koncept, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, ma umożliwić klientom cofnięcie się do lat 60-tych XX w., tj. do Polski z okresu PRL. Ideą tego pomysłu jest by w niecodziennej scenerii, oferować klientom, typowe dla tamtych czasów przekąski.
Aktualnie sieć Pijalni Wódki i Piwa liczy 32 lokale. – Połowa z nich to lokale powstałe ze środków naszych franczyzobiorców. Docelowo widzimy przestrzeń dla 100 Pijalni Wódki i Piwa w całej Polsce. – komentuje Paweł Kowalewski.
Model bizneoswy grupy zakłada sukcesywną rozbudowę wszystkich z pięciu dostępnych konceptów. W myśl tego, jeszcze w tym roku otwarty zostanie, nie tylko następny punkt Pijalni Wódki i Piwa – w Zamościu, ale i kolejny, w segmencie bistro, lokal w ramach nowego popkulturowego konceptu Chicas&Gorillas. Tym razem kolorowy shot-bar pojawi się na mapie centralnej Polski – w Warszawie. Otwarcie już jesienią .
Zdaniem Zarządu, zdywersyfikowany model biznesowy spółki oraz bieżący rozwój siatki geograficznej, to czynniki które przyczyniają się do konsekwentnego wzrostu przychodów grupy.
- Coraz mocniej koncentrujemy się na zwiększaniu wartości sprzedaży oraz marży z prowadzonej działalności, a także na kontynuowaniu działań nakierowanych na monitorowanie kosztów pracy. To wszystko przynosi zamierzone rezultaty – podsumowuje prezes Mex Polska.
Mex Polska szacuje, że w I półroczu 2023 roku skonsolidowane przychody grupy wzrosły rdr o 27,2%, do 44,6 mln zł.