Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników

2024-02-16 | 18:54

Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. To jeden z najbardziej zaawansowanych programów lojalnościowych dla klientów lokalnych sklepów spożywczych. Jego sukces wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z ogłoszoną we wrześniu ub.r. strategią rozwoju sieci, zgodnie z którą Delikatesy Centrum 2.0., rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców, mają być najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku.

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum Delikarta przekroczył próg 4 mln zarejestrowanych użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Z tygodnia na tydzień około połowa wszystkich osób robiących zakupy w sklepach Delikatesy Centrum korzysta z coraz większej liczby promocji i korzyści w ramach programu. Konsumenci rejestrują się w programie jeszcze szybciej po tym, jak sieć zdecydowała od początku roku intensywniej reklamować m.in. w ramach kampanii telewizyjnej swoje najmocniejsze oferty.

Tylko w 2023 r. konsumenci, którzy skorzystali z programu lojalnościowego Delikatesów Centrum zaoszczędzili łącznie ponad 250 mln zł na rabatach i voucherach dzięki regularnym promocjom oraz akcjom specjalnym, takim jak Łappacz, Mega Oszczędzanie, 9+1 Gratis i wiele innych. Konsumenci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień SMS i push, byli informowani o tych korzyściach w pierwszej kolejności. Wersja mobilna programu, czyli aplikacja staje się teraz kanałem pierwszego wyboru dla uczestników programu.

Skuteczność oparta na algorytmach

Według Monitora Programów Lojalnościowych 2023 ARC Rynek i Opinia , do korzystania z przynajmniej jednego programu lojalnościowego przyznaje się już 64% Polaków. Z aplikacji mobilnych korzysta 90% z nich. W przypadku Delikarty, użytkownicy mobilni mają najczęściej od 18 do 45 lat, choć grupa osób powyżej 60. roku życia należy do najbardziej aktywnych.

– Najbardziej aktywni są użytkownicy programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy spożywcze. Widzimy to również w wynikach Delikarty. To najbardziej rozwinięty program lojalnościowy w Grupie Eurocash i jeden z najbardziej rozwiniętych na rynku. Nasza aplikacja jest też jedną z najlepiej ocenianą wśród aplikacji sieci spożywczych. Wykorzystuje zaawansowane mechanizmy personalizacji, a w dodatku łączy bieżącą ofertę promocyjną produktów z preferencjami konsumenta oraz mapą dostępności produktów. Ostatnio uruchomiliśmy w programie nowe promocyjne rozwiązanie, tzw. Łappacza – akcję, która w dwóch edycjach przyciągnęła ponad 500 000 unikalnych użytkowników. To pokazuje, że mamy jeszcze przestrzeń, żeby to narzędzie rozwijać

– mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny.

W aplikacji Delikarty jest też dostępna gazetka Delikatesów Centrum – w 2023 roku regularnie przeglądało je ponad 300 000 użytkowników miesięcznie, otwierając ją średnio 6,1 razy w miesiącu. 

Zaawansowana personalizacja z korzyścią dla wszystkich

Delikarta w wersji mobilnej zwiększa personalizację w oparciu o najczęściej przeglądane produkty i kategorie. Dzięki programowi Delikatesy Centrum mogą lepiej poznawać preferencje konsumentów i zaspakajać ich potrzeby bardziej merytorycznymi i dopasowanym ofertami, jednocześnie otrzymując stałą informację zwrotną na temat jakości promocji, która stanowi podstawową wiedzę przy planowaniu kolejnych kampanii. Zarówno konsumenci, jak i franczyzobiorcy oraz dostawcy wyrażają satysfakcję z możliwości, jakie tworzy program. 

- Zasięgowy, skuteczny program lojalnościowy, taki jak nasz, dostarcza wiedzy, która pozwala nam lepiej dopasować ofertę do konsumentów, analizować ich preferencje zakupowe i odpowiadać na bieżące potrzeby rynku podkreśla Alessandro Beda, Dyrektor Marketingu Delikatesy Centrum.

Nie tylko Delikarta

W ramach Grupy Eurocash rozwija też inne programy lojalnościowe. W sieci Duży Ben funkcjonuje bardzo popularna wśród klientów konceptu Ekipa Dużego Bena, we Frisco.pl – Frisco Friends. Swoją aplikację mają też Lewiatan (Mój Lewiatan) oraz zrzeszone w Eurocash Sieci Partnerskie – ABC, Groszek i Euro Sklep (Moje Sklepy).

Tagi: Alessandro Beda Dariusz Stolarczyk Delikatesy Centrum programy lojalnościowe
Oceń artykuł:

Źródło: Delikatesy

Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.