Grupa CCC podsumowuje Q3 2023 – stabilny poziom przychodów i wzrost EBITDA

2023-11-09 | 08:42

Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 r. (sierpień-październik) stabilny rdr poziom przychodów (2,4 mld PLN) oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rdr), pomimo zaburzenia sprzedaży anomaliami pogodowymi we wrześniu we wszystkich liniach biznesowych. Dzięki rozwojowi unikatowego, omnichannelowego modelu biznesowego, Grupa utrzymuje wysoki, 51% udział e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży. Szyld CCC z blisko dwukrotną poprawą rentowności rdr to najbardziej rentowny segment w Grupie.

Grupa CCC w Q3’23 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym rdr poziomie, tj. 2,4 mld PLN. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53%) - wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL).
W trzecim kwartale 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży.
Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w innowacyjnym modelu omnichannel, wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W Q3’23 wskaźnik ten wyniósł 51% (b.z. rdr).

Reklama:

- Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem Klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje - w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40% przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju powiedział Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.

W trzecim kwartale marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 p.p. rdr do poziomu 48,2%, głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59%, +5,2 p.p. rdr).

Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej

- powiedział Łukasz Stelmach, Dyrektor Zarządzający ds. Finansów, CFO Grupy CCC.

Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej z linii biznesowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4% rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 11%. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17% rdr (piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika), pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego.

Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – dodał Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.

W Q3’23 Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln PLN, osiągając rentowność 8,8% (+1,8 p.p. rdr). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej, najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-procentowa marża EBITDA) – kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu rdr. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.

Tagi: CCC S.A. HalfPrice Karol Półtorak Podsumowania i wyniki finansowe Łukasz Stelmach
Oceń artykuł:

Źródło: CCC

Grupa CCC podsumowuje Q3 2023 – stabilny poziom przychodów i wzrost EBITDA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.