Galeria Jurajska ma 10 lat i od 10 lat coraz więcej osób ją odwiedza

2019-09-25 | 14:00
<p>Otwarcie Galerii Jurajskiej - 2009 rok.</p>

Równo 10 lat temu na rynku zadebiutowała Galeria Jurajska. Miniona dekada dla centrum handlowego to okres dużych zmian, dynamicznego rozwoju, a także pasmo sukcesów, z tym najważniejszym - Jurajskiej od dziesięciu lat, rok do roku, przybywa klientów!

Początki były wyzwaniem
56 milionów - dokładnie tyle osób w 10 lat odwiedziło Galerię Jurajską! Jeśli zestawić tę liczbę, chociażby z liczbą ludności Polski, wyjdzie, że każdy Polak przynajmniej raz w ostatnich latach zajrzał do częstochowskiej galerii. A to nie koniec.

Tylko w 2018 roku centrum handlowe odwiedziła rekordowa liczba 7,2 mln osób!  Z kolei 2019 rok już przynosi prognozę kolejnego rekordu. Jak zapewniają przedstawiciele Jurajskiej, obiekt od początku skazany był na sukces, chociaż początki były wyzwaniem.

- W 2009 roku zadebiutowaliśmy na rynku, który nie tylko od lat czekał na swoją galerię, ale miał także wysokie wymagania, co do jej oferty. Tym bardziej, że 10 lat temu mieszkańcy tej części regionu często na zakupy wybierali się do znanych galerii w Katowicach lub Łodzi

- Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

- Naszym celem stało się zatrzymanie ich w mieście i zapewnienie tej samej, jak nie lepszej oferty. Stawka była wysoka, bo samo centrum handlowe miało być miejscem nie tylko stworzonym z myślą o Częstochowie, ale o całej północnej części województwa śląskiego, które zamieszkuje około 1,5 mln ludzi - dodaje.

Na efekty długo nie czekali
Pierwszy sukces przyszedł Jurajskiej dość szybko. W weekend otwarcia galerię odwiedziło ponad 100 tys. osób! Pierwszy pełen rok działalności, tj. 2010, przyniósł z kolei blisko 5,4 mln klientów. Rok później było już prawie 6 mln! Tym samym Jurajska znalazła się w gronie najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w woj. śląskim. Dalej było już tylko lepiej.

- 2010 rok zawiesił nam wysoko poprzeczkę. Jednak przemyślana koncepcja Galerii Jurajskiej i sukces jej oferty sprawiły, że od tego czasu z roku na rok przybywa nam klientów. W efekcie już w 2014 roku, na pięciolecie, przekroczyliśmy kolejną granicę, jaką było ponad 6 milionów klientów rocznie - mówi Borecka-Suda.

2014 rok był także punktem zwrotnym w rozwoju galerii. Mające wówczas 5 lat centrum handlowe zaczęło modyfikować swoją ofertę, zwiększając przede wszystkim liczbę sklepów znanych polskich i zagranicznych marek modowych. Galeria postawiła także mocno na lifestyle, gastronomię i rozrywkę.

Tylko w 2015 roku otwarto tutaj aż 16 nowych sklepów, a w 2016 - kolejne 14! Zaczęli także modernizować się obecni tu od lat najemcy. Odświeżona i poszerzona oferta zaowocowała zmianami w pozycjonowaniu. Jurajska coraz mocniej zaczęła podkreślać swój modowy charakter, stając się pierwszym centrum „fashion” w tej części województwa śląskiego i galerią nr 1 w Częstochowie.

- Po pięciu latach byliśmy już galerią mocno osadzoną  z ofertą dopasowaną do rynku, do tego doskonale rozpoznawalną nie tylko w Częstochowie, ale w całym regionie. Przeprowadzone wówczas badania pokazały, że dla mieszańców większości okolicznych miast staliśmy się galerią pierwszego wyboru, przy czym najczęstszym powodem odwiedzin stała się m.in. oferta fashion i rozrywka. Zmiany w ofercie, jakie po 5 latach wprowadziliśmy stały się nowym rozdziałem naszej historii - mówi.

Inwestycje zmieniły Jurajską
To zadziałało, bo już w 2016 roku centrum handlowe odwiedziło ponad 6,5 mln osób. Celem Jurajskiej stało się 7 milionów. Pomóc miały w tym nowe inwestycje oraz realizowane na szeroką skalę wielomilionowe modernizacje, a także nowe podejście do komunikacji z klientem oparte na angażujących wydarzeniach oraz inwestycja w customer experience. Jurajska zaczęła się zmieniać.

W 2016 roku zmodernizowano food court, odtąd przypominający bardziej hiszpańską restaurację, z różny typami siedzisk i strefami. Kolejne lata przyniosły kolejne inwestycje, w tym m.in. nowe strefy relaksu i poczekalnie, strefę dydaktyczną z olbrzymimi akwariami, Zegar Jurajski, czyli najwyższą na świecie ścianę wodną z zegarem, którego tarcza jest rozmiaru tarczy Big Bena, a także modernizację alei handlowych.

Jednocześnie także galeria zaczęła inwestować w nowe technologie. W centrum pojawiły się specjalne totemy multimedialne, a kierowcy zyskali aplikację, która umożliwia m.in. odszukania auta i sprawdzenie dostępności miejsc parkingowych.

Zainwestowano także w najnowocześniejszy system zarządzania parkingiem, wymianę oświetlenia na LED, a także w większe bezpieczeństwo klientów. Pojawiły się też nowe parkingi, bo Jurajską coraz częściej zaczęli odwiedzać klienci z dalszych zakątków regionu oraz przejezdni z trasy DK1.

Galeria także zaczęła inwestować w swoje otoczenie. Nad Wartą powstały Bulwary Jurajskie, pierwszy w Polsce miejski ogród przy centrum handlowym.  W sumie w ostatnich 3 latach Jurajska zrealizowała kilkadziesiąt znaczących inwestycji - mniejszych i tych spektakularnych. Jednocześnie także pracowała nad ofertą.

- Ostatnie 3 lata to ciągły rozwój, zarówno przestrzeni galerii, która ewoluuje zgodnie ze światowymi trendami, jak i oferty, w której pojawia się coraz więcej znanych marek, a także rozrywki i rekreacji. Dzięki tym zmianom, jesteśmy dziś miejscem nie tylko robienia udanych zakupów, ale także spędzania czasu wolnego, zabawy i rekreacji - mówi.

Jak podkreśla Borecka-Suda, zasługą tego ostatniego jest przede wszystkim znaczny rozwój oferty rozrywkowej, która w centrum zajmuje już ponad 11 proc. oferty Jurajskiej. Nie bez znaczenia jest także otwartość galerii na nowe zjawiska, w tym chociażby retailtaiment, czyli połączenie zakupów z rozrywką czy ideę „trzeciego miejsca”, dzięki której w galerii powstały liczne strefy relaksu i rekreacji.

2018 i 2019 na mocnym plusie!
Efekt? W 2018 roku Jurajska przekroczyła postawiony wysoko próg 7 mln odwiedzających. Był to kolejny, dziewiąty już z rzędu rekord frekwencyjny i to pomimo utrzymujących się na polskim rynku tendencji spadkowych, spowodowanych przez ustawę ograniczającą handel w niedziele i święta.

Co więcej, dzięki skutecznej strategii leasingowej oraz wprowadzonym zmianom, w 2018 roku galeria poinformowała, że jest w 100 proc. wynajęta! Ale i na tym nie poprzestano. 2019 rok, dziesiąty na rynku, przynosi Galerii Jurajskiej kolejne inwestycje i kolejne nowości w ofercie. Co więcej, przynosi także dobre prognozy.

- Do końca sierpnia odwiedziło nas już blisko 5 milionów osób. Liczymy więc, że w tym jubileuszowym roku, dostaniemy prezent w postaci  kolejnego rekordu. Tym bardziej, że przed nami dopiero najgorętszy okres handlowy oraz cała seria jesienno-zimowych wydarzeń, na które co roku ściągają tłumy

- mówi Borecka-Suda.

Tagi: Anna Boreca-Suda Galeria Jurajska
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Galeria Jurajska ma 10 lat i od 10 lat coraz więcej osób ją odwiedza

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.