Fenomen Wirtualnych Targów Książki

2021-11-08 | 10:00

1,2 mln uczestników wydarzeń, ponad 795 tys. odwiedzających wirtualne stoiska, 373 tys. zakupionych książek – Wirtualne Targi Książki Empiku po kolejnej edycji umacniają pozycję rynkowego lidera.

Trwające dwa tygodnie jesienne Wirtualne Targi Książki pobiły rekordy poprzednich edycji i nie mają sobie równych w tym segmencie wydarzeń na rynku. Strona targów oraz wirtualne stoiska 150 wydawców zanotowały łącznie ponad 795 tys. wizyt. To wzrost o ponad 20% w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. Uczestnicy targów zakupili w sumie 373 tys. książek, a więc o 100 tys. więcej niż rok temu. Łącznie, w ramach czterech edycji Wirtualnych Targów Książki, został przekroczony próg miliona sprzedanych egzemplarzy – zarówno książek tradycyjnych, jak i cyfrowych.

Największe wydarzenie w polskim internecie

Targi organizowane przez Empik to z pewnością największe literackie wydarzenie w polskim internecie. Październikowa odsłona odbyła się na pięciu scenach (Główna, Apostrof, Rozwój, Przecinek i Kropka oraz Forum) i objęła 60 spotkań z polskimi i zagranicznymi autorami, w tym warsztaty oraz webinary. Formuła „festiwalu literatury”, którą zaproponował Empik, przyjęła się z ogromnym sukcesem, a sfera online stworzyła dodatkowe możliwości promocji książek i pisarzy. Transmisje spotkań z autorami na Facebooku oraz Instagramie uzyskały nie tylko 3,5 mln zasięgu, ale i zaangażowały publiczność, generując ponad 63 tys. interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień. Dużą popularnością cieszyło się spotkanie z Agnieszką Maciąg (77 tys. widzów) oraz z duetem: Jerzy Bralczyk i Michał Ogórek (56 tys.). Jednak – spośród 60 targowych spotkań – najpopularniejsza okazała się premiera książki „Pierogi z kimchi” i towarzysząca jej sesja live cooking z autorką  Wioletą Błazucką. Wydarzenie obejrzało ponad 156 tys. widzów. To ponad 30% więcej w porównaniu do topowego spotkania z jesiennej edycji wydarzenia w 2020 roku.

- Wydarzenia online to nowy, powstały na bazie pandemicznych doświadczeń trend, który zostanie z nami na dłużej. Widzowie oczekują treści, które będą ich angażować, rozwijać i dawać możliwość aktywnego uczestnictwa. Świetnym przykładem jest Scena Rozwój, nowość w programie targów, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Widzowie mogli brać udział w zajęciach praktycznych – warsztatach, webinarach oraz live cookingu, np. na zamknięty webinar Natalii de Barbaro, autorki bestsellerowej „Czułej przewodniczki” zarejestrowało się ponad pół tysiąca osób. Zaletą wydarzeń online jest również to, że nawet po zakończeniu targów widzowie nadal mają dostęp do wirtualnych spotkań na profilu facebookowym i kanale YouTube Empiku

– podsumowuje Marcin Maćkiewicz, Menadżer Działu Eventów w Empiku.

Dzięki rejestracji spotkań online kanał Empiku na YouTube stanowi rozrastającą się bibliotekę kultury. W ramach czterech odsłon Wirtualnych Targów Książki zorganizowano ponad 210 wydarzeń online, które zgromadziły łącznie 4,5 miliona widzów. Do większości z nich można powrócić o dowolnej porze i z dowolnego miejsca, zupełnie za darmo.

Również program branżowy z edycji na edycję jest coraz bardziej popularny i notuje wzrosty frekwencji. Wynika to z zapotrzebowania wydawców na spotkania z ekspertami w obszarze, w którym Empik jest niekwestionowanym liderem. W wydarzeniach na Scenie Forum, tym razem mocno skoncentrowanych na książce cyfrowej, wzięło udział 800 osób związanych zawodowo z rynkiem książki. Program został przygotowany w ścisłej współpracy z Virtualo i Empik Go, czyli podmiotami z Grupy Empik specjalizującymi się w audiobookach i ebookach.

Największe hity tej jesieni

Uczestnicy 4. Wirtualnych Targów Książki najchętniej sięgali po tytuły z kategorii: Książka dziecięca, Kryminał/sensacja/thriller oraz Literatura obyczajowa. Natomiast TOP5 targowych tytułów to: „Gwiazdkowy Prosiaczek”, czyli nowość od J.K. Rowling, „Dom pełen miłości. Przepisy na cztery pory roku” Agnieszki Maciąg, „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „TOPR 2. Nie każdy wróci” Beaty Sabały-Zielińskiej i „Pierogi z kimchi” Wiolety Błazuckiej.
Empik już teraz zapowiada wiosenną edycję Wirtualnych Targów Książki 2022 oraz zachęca do odwiedzania swoich kanałów na Facebooku i YouTube, gdzie można znaleźć setki literackich spotkań.

Tagi: Marcin Maćkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: empik

Fenomen Wirtualnych Targów Książki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.