Empik Marketplace oferuje już ponad milion ofert z 16 różnych kategorii

2020-10-05 | 10:00

Platforma Empik Marketplace notuje kolejny rekord. Klienci znajdą tu już ponad milion ofert od zewnętrznych sprzedawców w 16 kategoriach, takich jak Dom i Ogród, Sport, Elektronika, AGD, Zdrowie i Uroda czy Zabawki. Empik umacnia tym samym swoją pozycję w TOP10 polskiego e-commerce. Przez ponad 20 lat obecności w sieci marka pozyskała miliony lojalnych klientów – sklep Empik.com rocznie notuje 250 milionów wizyt.

Rozpędzony rynek e-commerce w Polsce
Niewiele branż może pochwalić się tak dynamicznym rozwojem w dobie pandemii, jak rynek handlu internetowego. Zmiana nawyków zakupowych konsumentów i wyraźnie większa liczba internautów dokonujących zakupów online spowodowały, że segment e-handlu może w tym roku odpowiadać za niemal 3 proc. polskiego PKB. Jak wskazują eksperci, rodzimy rynek e-commerce charakteryzuje się najwyższą dynamiką w Europie i w 2020 roku ma wzrosnąć o ponad 30 proc. (do niemal 15 mld euro)1.

W TOP10 e-sklepów w Polsce stale plasuje się Empik.com – jeden z największych e-sklepów, obecny na rynku od 22 lat, w ramach którego działa także część Marketplace. Po majowym sukcesie, gdy osiągnięto na niej milionowe zamówienie, Empik Marketplace przekroczył pierwszy milion dostępnych ofert sprzedażowych. Miesięcznie przybywa ich ok. 120 tysięcy, co stanowi sześciokrotnie szybszy wzrost niż w ubiegłym roku, gdy liczba ta plasowała się na poziomie ok. 20 tys. ofert miesięcznie.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie kilkukrotnie wyższym niż przewidywano jeszcze przed pandemią, a Empik.com jest jego ważną częścią. Nie zwalniamy tempa, nadal rozwijamy skalę biznesu, aby zapewnić klientom jeszcze większy wybór produktów, które teraz dzięki programom Empik Premium i Empik Premium Free mogą zamówić z darmową dostawą. Utrzymanie trzycyfrowej dynamiki wzrostu w zakresie przyrostu partnerów handlowych, ofert produktowych i poziomu sprzedaży we wszystkich kanałach – desktopie, mobile i w aplikacji – to nasz główny cel w najbliższym czasie

- mówi Mirek Drab, Head of Marketplace w Empiku.

Co Polacy kupują w Internecie?
Kategorią, która notuje najbardziej dynamiczne wzrosty pod względem wartości sprzedaży na Empik Marketplace jest Sport. Klienci chętnie sięgają m.in. po rowery i akcesoria, hulajnogi, pojazdy elektryczne, sprzęt fitness, asortyment turystyczny czy elektronikę sportową. Dynamika wzrostu tego segmentu rok do roku wynosi aż 195%. Na drugim miejscu plasuje się kategoria AGD (+146% dynamiki wzrostu), obejmująca różnorodny wybór sprzętu domowego, asortyment wolnostojący i do zabudowy, a także ekspresy do kawy, oczyszczacze i nawilżacze powietrza czy mniejsze urządzenia do pielęgnacji.

Niewiele niższą dynamikę przyrostu sprzedaży wykazuje sekcja artykułów papierniczych (142%), takich jak tekstylia szkolno-biurowe, akcesoria DIY, farby, przybory malarskie i inne produkty wspierające kreatywność. Wzrost na poziomie 130% zanotowała zaś kategoria Zdrowie i Uroda, najliczniejsza na Empik Marketplace pod względem liczby produktów. Klienci znajdą w niej pełne portfolio produktów kosmetycznych – od pielęgnacji po kosmetyki kolorowe. Zabawki – w tym te wspierające naukę i kreatywny rozwój dzieci, a także puzzle, klocki czy gry planszowe – charakteryzuje +125% wzrostu dynamiki sprzedaży rok do roku. Natomiast Dom i Ogród – najchętniej wybierana kategoria ostatnich miesięcy i jedna z najliczniejszych na platformie – notuje wzrost o 98%.

Co trzeci zakup za pośrednictwem aplikacji
Z szerokiej oferty Empik.com korzysta już 55 mln użytkowników rocznie. W sumie dokonują oni ok. 780 mln odsłon, co oznacza aż 2,5 mln dziennie. W całej strukturze zakupów sklepu internetowego, platforma Marketplace odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień. Analizując poziom sprzedaży rok do roku, od czasu pandemii liczba ta podwoiła się.

Pod względem udziału w całościowej strukturze zakupów na Empik.com urządzenia mobilne odpowiadają za 50% sprzedaży w stosunku do desktopu. W omnikanałowej ścieżce klienta na pierwszy plan coraz mocniej wybija się aplikacja mobilna, która zyskuje na znaczeniu w zakresie dokonywania zamówień. To już nie tylko narzędzie służące przeglądaniu aktualnej oferty czy przechowywaniu wirtualnych paragonów ze sklepów stacjonarnych, ale też do finalizacji zakupów. Dynamika sprzedaży Marketplace w tym kanale od początku 2020 roku to aż 129% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.

Niezależnie od kanału sprzedaży na czele najpopularniejszych kategorii znajduje się Dom i Ogród. Segment ten szczególnie zyskał na znaczeniu w trakcie pandemii, gdy klienci chętniej sięgali po nowe meble, dekoracje i tekstylia, narzędzia remontowe, asortyment do urządzenia wnętrz i balkonów, pielęgnacji ogrodów czy sadzenia roślin. W przypadku aplikacji i smartfonów na dwóch kolejnych miejscach plasują się Zabawki oraz Elektronika. Podobnie jest w przypadku desktopu, gdzie kategorie te zamieniają się jedynie kolejnością na wirtualnym podium

- mówi Mirek Drab, Head of Marketplace w Empiku.

Platforma silnych brandów
Na Empik Marketplace sukcesywnie przybywa partnerów handlowych, czyli średnich i dużych firm sprzedających tu swoje produkty. Dynamika ich przyrostu rok do roku przekracza 400%. Partnerzy są stale weryfikowani pod kątem jakości oferowanych produktów, wiarygodności czy poziomu satysfakcji i obsługi klienta.

Obecnie swoje sklepy internetowe prowadzi tu ponad 1200 firm, w tym marki takie jak: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot i Duka. Coraz więcej partnerów dołącza do programów Empik Premium i Empik Premium Free, dzięki czemu mogą oni oferować klientom m.in. darmową dostawę zamówień, której koszt bierze na siebie Empik.

[1] Raport RetailX “Europe 2020: Ecommerce Region Report”, lipiec 2020 r.

Tagi: Empik Empik Marketplace Mirek Drab
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Empik Marketplace oferuje już ponad milion ofert z 16 różnych kategorii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.