Duża skala działalności to duża odpowiedzialność – Grupa Eurocash podsumowuje rok 2021

2022-05-20 | 08:00

W 2021 r. Grupa Eurocash współpracowała z ponad 89 tys. klientów i zatrudniała blisko 20 tys. pracowników[1]. Równie znaczące, co skala działalności Grupy, było jej wsparcie dla polskiej przedsiębiorczości, edukacji branżowej, a także inicjatywy mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Odpowiedzialność to jednak nie tylko zaplanowane działania – to także sprawne reagowanie na to, co aktualnie dzieje się w otoczeniu. W raporcie Eurocash krótko podsumowuje także pierwsze inicjatywy pomocowe dla uchodźców z Ukrainy.

– Niezmiennie nasze działania związane z odpowiedzialnością społeczną koncentrują się na tym, żeby dla 20 tys. pracowników tworzyć jak najlepsze i jak najbezpieczniejsze miejsce pracy, a dla blisko 90 tys. Przedsiębiorców być silnym partnerem biznesowym i wpierać ich rozwój. Nasza codzienna praca skupia się na realnym wsparciu lokalnych sklepów – zarówno poprzez dostarczanie im nowoczesnych narzędzi, ułatwiających prowadzenie sklepu, negocjowanie dla nich dobrych warunków współpracy z dostawcami, jak i wyposażanie Właścicieli w najcenniejszy zasób w dzisiejszych czasach, a więc aktualną wiedzę i informacje rynkowe. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielka jest nasza odpowiedzialność społeczna, dlatego też od 2019 roku nasze działania są realizowane w ramach Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

– mówi Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash działa w Polsce już od 27 lat. Przez ten czas firma stała się ważnym uczestnikiem rynku handlu i lojalnym partnerem dla ponad 89 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy w całym kraju. Ponadto, jak wynika z raportu, Grupa ma także swój wkład w rozwój gospodarczy i społeczny – stworzyła miejsca pracy dla ponad 34 tys. osób, a ponad 10 tys. przedsiębiorców współpracuje z nią w ramach sieci franczyzowych. Z kolei całkowita wartość pieniężna, stworzona dzięki działalności Grupy Eurocash wyniosła aż 4,1 mld zł[2]. Szacunkowo Grupa Eurocash, m.in. poprzez sieci handlowe z nią wspólpracujące, dociera aż do 12,5 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Raport społecznej odpowiedzialności w pigułce

Oto kluczowe dane, które można znaleźć w raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za 2021 rok[3].

Eurocash poprzez swoje zaangażowanie i wsparcie ma realny wpływ na przedsiębiorczość właścicieli lokalnych biznesów. Jak wykazał zeszłoroczny Raport Wpływu Grupy Eurocash na przedsiębiorczość jej Klientów, procentowy udział Grupy w rozwoju współpracujących z nią przedsiębiorców wynosi aż 41,2%. Oznacza to, że w ponad 40% właściciele sklepów zorganizowanych w ramach Grupy Eurocash rozwijają swoją przedsiębiorczość właśnie dzięki jej wsparciu (podczas gdy pozostałe 58% to czynniki zewnętrzne, takie jak sytuacja gospodarcza, środowisko prawne etc.).

Firma podejmuje także szereg działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia w całym swoim łańcuchu dostaw. Na ten moment wskaźnik żywności zmarnowanej w Eurocash wynosi 0,39% (co oznacza spadek w porównaniu do 0,40% w 2020 roku), zaś wskaźnik żywności uratowanej – 4,15%. Grupa współpracuje aż z 58 organizacjami społecznymi, którym przekazała w sumie prawie 300 ton produktów.

Grupa Eurocash przeciwdziała marnowaniu żywności w sklepach i wspiera w tych działaniach nie tylko swoich Klientów, ale także wszystkich lokalnych przedsiębiorców w Polsce. W ramach kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!” Eurocash opublikował kompleksowy podręcznik na wspomniany temat, a także wyposażył przedsiębiorców w plakaty i materiały ułatwiające realizowanie działań z zakresu zapobiegania marnowaniu żywności. W kampanię włączyły się sieci: ABC, Delikatesy Centrum, Gama, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, abc na kołach oraz Frisco.pl.

Grupa Eurocash niezmiennie wspiera przedsiębiorców w poszerzaniu swojej wiedzy i rozwoju umiejętności poprzez dostarczanie im narzędzi edukacyjnych. Akademia Umiejętności Eurocash to już 148 tys. uczestników (od 2010 r.). W samym tylko 2021 r. z oferty edukacyjnej skorzystało ponad 36 tys. użytkowników. Wsparcie dla rozwoju przedsiębiorczości, jakie realizuje Grupa Eurocash, to także stypendia dla młodych w liczbie 1246, wypłacone na łączna kwotę 7,5 mln zł (od 2013 r.).
    Grupę Eurocash tworzą ludzie. Duży nacisk w firmie kładziony jest na dobre warunki pracy i zdrowie pracowników, zapewnienie szeregu benefitów oraz na stworzenie przestrzeni do angażowania się społecznie. Już około tysiąca osób działa w wolontariacie pracowniczym.

Odpowiedzialność w obliczu kryzysu

Bycie odpowiedzialnym uczestnikiem rynku to także bieżące reagowanie na wyzwania stawiane przez otaczającą rzeczywistość i udzielanie pomocy tam, gdzie jest ona potrzebna. – Przez ostatnie dwa lata mierzyliśmy się z kryzysem zdrowotnym. Od 24 lutego, czyli od momentu, gdy Rosja zaatakowała Ukrainę, mierzymy się z bezprecedensowym w XXI wieku w Europie kryzysem humanitarnym. Do Polski, szukając schronienia, wjechało już prawie 3 mln obywateli Ukrainy, głównie kobiet i dzieci. Oczekiwania społeczeństwa wobec biznesu w tym czasie są bardzo wysokie i wpływają na wybory konsumentów. Jestem dumny, że mogę kierować firmą, która w obliczu takiego kryzysu reaguje błyskawicznie – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash już 24 lutego podjęła szereg inicjatyw wspierających obywateli Ukrainy. Powołany został specjalny sztab kryzysowy, mający za zadanie: pomoc pracownikom z Ukrainy i ich rodzinom, koordynację pomocy humanitarnej oraz wsparcie pracowników Grupy, którzy zaangażowali się w działania pomocowe. Działania Grupy i sieci z nią zrzeszonych obejmowały także przekazywanie produktów spożywczych oraz pierwszej potrzeby, organizowanie zbiórek. Grupa Eurocash natychmiast dołączyła także do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich.

---
[1] Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021, s.13

[2] Ibidem, s.13-15

[3] Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021, s.13-28

 

zobacz materiał video

Tagi: Eurocash Paweł Surówka
Oceń artykuł:

Źródło: Eurocash

Duża skala działalności to duża odpowiedzialność – Grupa Eurocash podsumowuje rok 2021

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.