Drugi kwartał br. w LPP pod znakiem rozwoju sieci sprzedaży w Europie, wysokiej rentowności i konsekwentnej dyscypliny kosztowej spółki

2023-09-25 | 12:54

Drugi kwartał roku obrotowego 2023/24 upłynął w LPP pod znakiem stabilnej sprzedaży, a priorytetem w działaniach firmy pozostawała kontynuacja rozwoju sieci stacjonarnej. Zysk netto w pierwszym półroczu br. wyższy r/r o ponad 90 proc. to efekt dobrze rozwijającego się kanału offline i otwarć nowych sklepów, ale także utrzymywania dyscypliny kosztowej w Grupie. Efektywne wykorzystanie potencjału omnichannelowego na blisko 40 rynkach pozwoliło spółce zamknąć drugi kwartał z przychodem ponad 4,5 mld zł i wzrostem sprzedaży o 5,4 proc. r/r oraz uzyskać dwucyfrową dynamikę przychodów w pierwszej połowie roku.

 

  • W 2Q2023/24 przychody polskiego producenta odzieży przekroczyły 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o 5,4 proc. r/r. i dwucyfrową dynamikę sprzedaży narastająco w 1H2023/24.
  • Otwarcie 81 nowych sklepów w Polsce oraz za granicą wpłynęło na zwiększenie powierzchni handlowej Grupy w okresie maj - lipiec br. o ponad 25 proc. r/r i wzrost sprzedaży offline o  ponad 10 proc. r/r.
  • Sprzedaż online w 2Q2023/24, pomimo znaczącej obniżki wydatków na funkcjonowanie sklepów internetowych, przekroczyła 1 mld zł, stanowiąc 26,1 proc. przychodów z Polski oraz 23,6 proc. przychodów Grupy.
  • Stabilna sprzedaż, przy jednoczesnej konsekwentnej dyscyplinie kosztowej, zapewniły spółce w pierwszym półroczu br. zysk netto wyższy r/r o ponad 90 proc.
  • Polski producent odzieży po raz kolejny osiągnął wyższe wyniki sprzedaży z zagranicy, które w 2Q2023/24 stanowiły 58 proc. obrotów Grupy.
  • Priorytetem w planach spółki pozostaje strategia omnichannelowa i kontynuacja rozwoju sieci stacjonarnej na rynkach Europy Zachodniej, Południowej i Środkowej. Realizacji planów biznesowych będzie towarzyszyło dalsze utrzymywanie dyscypliny kosztowej.
  • W lipcu br. cele dekarbonizacyjne LPP, jako pierwszej polskiej firmy odzieżowej, zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi), plasując spółkę w wąskim gronie zaledwie 11 polskich firm z pozytywną oceną SBTi.

- Biorąc pod uwagę dużą zmienność warunków gospodarczych, stabilny wzrost przychodów to dobry sygnał i dowód na to, że potrafimy elastycznie dostosowywać się do bieżących potrzeb rynku, w tym obserwowanego w ostatnim czasie powrotu klientów do zakupów stacjonarnych. Jak pokazują wyniki za pierwsze półrocze br. i wzrost wyników na poziomie 11 proc. r/r, konsekwentna realizacja strategii opartej na modelu sprzedaży wielokanałowej potwierdza słuszność obranego przez nas kierunku rozwoju, pozwalającego nam na skuteczną dywersyfikację ryzyk i utrzymanie rentowności

- komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Pozytywny efekt równoważenia się wyników sprzedaży w poszczególnych kanałach widoczny był w marce Mohito oraz Sinsay, które zanotowały wysoką dwucyfrową dynamikę wzrostu r/r. W najmłodszej marce LPP to efekt zarówno sytuacji gospodarczej, która sprzyja utrzymującej się popularności produktów z segmentu value-for-money, jak i rozwoju sieci handlowej Sinsay w mniejszych miejscowościach. Z drugiej strony, w e-commerce dobre wyniki utrzymało Mohito, co odzwierciedla zróżnicowanie potrzeb konsumentów. Marka z wyższej półki cenowej odnotowała niemal 13 proc. wzrost sprzedaży ogółem r/r, a kanał online stanowił już niemal 30 proc. jej przychodów.

W okresie od maja do lipca br. przychody z e-commerce przekroczyły 1 mld zł, a udział sprzedaży online stanowił ponad 23 proc. sprzedaży Grupy. Pomimo spadku dynamiki w tym kanale o blisko 12 proc. r/r, pozostaje on nadal mocną podstawą omnichannelu w LPP, wspieranego przez aplikacje mobilne. Za ich pośrednictwem spółka wzmacnia potencjał sprzedażowy marek na wybranych rynkach zagranicznych i równolegle realizuje proces internacjonalizacji aplikacji. W 2Q2023/24 poszerzyła pulę ich użytkowników dla marki Sinsay o rynek bułgarski, kontynuując jednocześnie prace nad uruchomieniem aplikacji dla marki Mohito. Dobry prognostyk na drugie półrocze stanowi także odnotowany w drugim kwartale wzrost sprzedaży internetowej Grupy w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego, pomimo utrzymywanego ograniczenia wydatków na funkcjonowanie sklepów internetowych.

Priorytetem polskiej spółki w drugim kwartale br. pozostawało wykorzystanie potencjału w Europie Zachodniej, a także Środkowej i Południowej. Efektem tych działań był wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych o 7 proc r/r i udział w przychodach Grupy na poziomie 58 proc. Zgodnie z przyjętą strategią, od maja do lipca spółka otworzyła łącznie 81 nowych salonów, zwiększając pow. handlową o ponad 25 proc. r/r, a oferta marek dostępna była już w ponad 2 tys. sklepów. Poza granicami kraju Grupa zwiększyła powierzchnię handlową aż o 34 proc r/r, rozwijając swoją sieć sprzedaży w Serbii, a także w Rumunii, Czechach i Ukrainie, gdzie szczególnie wysokie zainteresowanie kolekcjami marek z portfolio LPP wśród klientów przełożyło się na najwyższy przychód w tych regionach.

- Konsekwentny rozwój na rynkach Środkowej i Południowo-Zachodniej Europy jest kluczowym elementem obecnej strategii LPP. Założenia ekspansji zagranicznej realizujemy zgodnie z harmonogramem, a otwarcie 81 nowych salonów w drugim kwartale br. jest dowodem utrzymywania całorocznego planu wzrostu powierzchni handlowej. Nie rezygnujemy z inwestycji, jednocześnie utrzymując kontrolę nad kosztami i wysoką rentownością. Dobre wyniki pierwszych tygodni trzeciego kwartału br. potwierdzają skuteczność naszych działań dodaje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Ważny krok w realizacji planów ekspansji LPP na rynkach europejskich stanowiło otwarcie w Londynie w sierpniu br. salonu Reserved w centrum handlowym Westfield Stratford City oraz drugiego salonu przy prestiżowej ulicy handlowej Oxford Street. Obecnie LPP przygotowuje się także do otwarcia kolejnej lokalizacji w stolicy Wielkiej Brytanii, w centrum handlowym Brent Cross. LPP podjęło także decyzję o dalszej ekspansji we Włoszech - po udanym debiucie najmłodszej marki Sinsay w grudniu 2022 r., we wrześniu br. marka Reserved otworzyła swój pierwszy salon przy najważniejszej ulicy handlowej w Mediolanie - Corso Vittorio Emanuele II, a w planach są już kolejne otwarcia zarówno salonów Reserved, jak i debiut na rynku włoskim marki Mohito.

W kolejnych miesiącach LPP zamierza kontynuować plany w zakresie wzmacniania pozycji za granicą i zwiększania liczby lokalizacji na poszczególnych rynkach, takich jak Finlandia, ale też Grecja, Rumunia, Bułgaria czy Serbia. Znaczące wsparcie dla rozwoju spółki w regionie będzie stanowić także uruchomienie w czwartym kwartale br. nowego Centrum Dystrybucyjnego w Rumunii.

Spółka równolegle kontynuuje także swoje plany w zakresie zrównoważonego rozwoju, koncentrując się na działaniach w obszarze GOZ i ograniczaniu emisji CO2. W lipcu br. LPP jako pierwsza polska firma odzieżowa uzyskała pozytywną ocenę swoich celów dekarbonizacyjnych przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi). To plasuje LPP w wąskim gronie zaledwie dziewiętnastu polskich firm, które przystąpiły do inicjatywy oraz jedenastu, które poddały swoje plany redukcji emisji gazów cieplarnianych naukowej weryfikacji, uzyskując ich oficjalne zatwierdzenie.

Tagi: LPP Podsumowania i wyniki finansowe Przemysław Lutkiewicz Reserved
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Drugi kwartał br. w LPP pod znakiem rozwoju sieci sprzedaży w Europie, wysokiej rentowności i konsekwentnej dyscypliny kosztowej spółki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.