Dino Polska w I kwartale 2023 r.: dalszy rozwój sieci i znaczący wzrost sprzedaży

2023-05-15 | 15:41

W I kwartale 2023 r. przychody Dino Polska były o 43,8% wyższe niż w I kw. 2022 r. Na koniec marca sieć Dino liczyła 2 210 marketów, o 54 więcej niż kwartał wcześniej i o 330 marketów więcej niż na koniec marca 2022 r.

– Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Choć w 2022 r. nieznacznie skorygowaliśmy w dół krótkoterminowe plany dotyczące wydatków inwestycyjnych, tak by lepiej przygotować firmę do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym, to zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci

– mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Aby prowadzić ten rozwój w sposób zapewniający konsumentom powtarzalną i wysoką jakość świeżych produktów, w drugim kwartale bieżącego roku Dino Polska uruchomiła ósme centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w miejscowości Kaliska, w województwie kujawsko-pomorskim. Rozbudowa zaplecza magazynowego umożliwia firmie także zwiększenie zakresu współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami rolnymi i producentami żywności, dla których produktów sieć Dino chętnie staje się preferowanym dystrybutorem.

Oferta sklepów Dino w połączeniu z dogodnymi lokalizacjami systematycznie przyciągają nowych klientów, co sprzyja utrzymaniu wysokiej dynamiki sprzedaży LfL (like-for-like; w sklepach istniejących od ponad roku), która konsekwentnie pozytywnie wyróżnia się na całym rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce. W I kwartale sprzedaż LFL Dino wzrosła o 27,2%, po wzroście o 20,4% w analogicznym kwartale ubiegłego roku. W połączeniu z rozwojem sieci o nowe markety skutkowało to wzrostem całkowitych przychodów ze sprzedaży z 3,85 mld zł w I kw. 2022 r. do 5,54 mld zł obecnie, czyli o 43,8%.

Łączne nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska na rozwój wyniosły w I kwartale 2023 r. 311 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino wzrosło do 38,1 tys. osób na koniec kwartału i było o 4,7 tys. wyższe niż rok wcześniej.

Tagi: Dino Polska S.A. Michał Krauze Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Dino

Dino Polska w I kwartale 2023 r.: dalszy rozwój sieci i znaczący wzrost sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.