CXmas, czyli customer experience w świątecznym wydaniu

2022-12-15 | 08:00

Święta Bożego Narodzenia to okres, w którym bliscy obdarowują się prezentami, aby wyrazić swoją miłość, przyjaźń, a także kultywować tradycję dzielenia się. Dla galerii handlowych to czas wzmożonego ruchu, który generują przede wszystkim klienci, poszukujący idealnego podarunku. Jak jednak wygląda to z perspektywy budowania customer experience? Czy możemy w jakiś sposób ułatwić ten wyjątkowy wybór? Zakup właściwego prezentu jest jak dobrze skonstruowany customer experience, który będzie owocował w przyszłości.


Robiąc prezent gwiazdkowy myśl o tym, kogo chcesz obdarować, nie o prezencie

Podobnie jest w momencie tworzenia CX, aby wykreować ten wyjątkowy, nie warto pytać, czy aktualny jest zadowalający. Klienci nie chcą się tym zajmować. Nie myślą o tym, czy proponowana ścieżka zakupowa, opakowanie czy formuła, jaką wita ich pracownik jest dla nich zadowalająca. Jeśli będziemy o to pytać, uzyskamy odpowiedzi, które ocenią to, jak jest, ale nie zbliżą nas do tego, jak powinno być. Klient nie wie, jakiego oczekuje doświadczenia. Nie potrafi go opisać, rzadko jest w stanie określić jakiś konkretny element na przykład: że chciałby mieć więcej miejsca w przymierzalni lub być szybciej obsłużony.

Co zatem zrobić? Porozmawiaj z tą osobą, zobacz, na co żywo reaguje, pomyśl  o jej pasjach. Obserwuj ją w codziennych aktywnościach i szukaj tego,  co może jej w nich pomóc…

Doświadczenie trzeba rozebrać na czynniki i zbudować w świecie klienta szeroki kontekst dla każdego czynnika. Zobaczyć, co klientowi daje cała ścieżka zakupowa. Nie tylko to, co kupuje, ale cały kontekst. Jakie jego potrzeby realizuje? W jakie zachowania się wpisuje? W tym celu, zamiast pytać "JAK ROBISZ ZAKUPY" – należy "ZROBIĆ Z BADANYM ZAKUPY". Dopytywać: Co? Jak? I po co to robi? Spędzić z nim kilka godzin, dzień, tydzień …  Obserwować. Szukać potencjalnych przestrzeni na prezentacje oferty, na interakcje, na relacje z marką. Poszukiwanie przewagi rynkowej w ulepszaniu istniejącego produktu czy poprawie przestrzeni sprzedaży – pytanie klienta co działa, a co nie - bardzo zawęża, zamyka temat na wiele ważnych insightów.

Jeśli to możliwe nie kupuj „bezpiecznej” opcji. Pasję, którą włożysz w wybór, poczuje osoba, której kupiłeś prezent.

Liczby wydają się bezpieczne. Łatwo można powiedzieć 37% badanych chce tego, a 22% tego. Jasno wskazują co trzeba zrobić, aby było, tak jak chcą klienci – przecież XXX% powiedziało… Tylko czy na pewno? Czy klienci chcą tego, co powiedzieli, że chcą? Czy naprawdę to coś sprawi, że będą kupować więcej i częściej?  

My uważamy, że nie. Dlatego nie generujemy danych, tylko dajemy odpowiedzi. Z empatią poszukujemy tego, co ludzi cieszy i motywuje.  Łączymy metody i kompetencje, by zbliżać się do sedna tego, co ludzi porusza. Kreujemy pozytywne doświadczenia, które są też naszym udziałem – to wyzwala PASJĘ. Dziś ludzie chcą głębokich, autentycznych i satysfakcjonujących doświadczeń. Ich wymagania rosną. Gdy angażują siebie i swój czas – oczekują w zamian jakości i wartości.

Co w przypadku galerii handlowych, czy mogą ułatwić wybór swoim klientom?

Jak najbardziej, jednak wszystko leży w rękach ekspertów (VM) kreujących witryny, stoły ekspozycyjne, czy wystrój lokali. Wszystkie te elementy muszą zostać wyjątkowo, bogato przedstawione, nie tylko budując świąteczny nastrój, ale także powinny nakierowywać na konkretny prezent, prezenty (dla zainteresowanej grupy odbiorców). Przede wszystkim należy zwrócić uwagę klientów, którzy ostatecznie skorzystają z przedstawionej opcji. Kreując gotowe rozwiązania (w tym przypadku prezenty), nie tylko rozładowujemy świąteczne napięcie, ale również skracamy czas obsługi. Pakiety najlepiej odzwierciedlają potrzeby klientów, którzy w swojej kreatywności poszukują idealnie zestawionej oferty.  Z drugiej strony, pamiętajmy, że okres świąteczny to także czas wzmożonego ruchu, w którym obsługa musi sprostać oczekiwaniom klientów. Wzmożony ruch, jak sama nazwa wskazuje, generuje kolejki w sklepach, co budzi frustrację, a także negatywnie wpływa na świąteczny nastrój, dlatego dodatkowi asystenci (szczególnie przy kasach samoobsługowych) wspomogą pracę regularnych pracowników. Istotne z punktu widzenia sklepów w galeriach handlowych będzie również zabezpieczenie kryzysowych sytuacji np. braku towaru. Przygotowując wcześniej odpowiednie rozwiązania, zamienniki pozwolimy klientom w pełni cieszyć się świątecznymi zakupami.

Tagi: OmniSense customer experience
Oceń artykuł:

Fot: Envato Źródło: Omnisense

CXmas, czyli customer experience w świątecznym wydaniu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.