Po raz pierwszy od 108 lat Chanel opublikowała roczne wyniki finansowe. Zgodnie z nimi całkowita sprzedaż w roku kalendarzowym 2017 wyniosła prawie 10 mld dolarów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Chanel to jedna z największych marek na świecie w branży produktów luksusowych. Jest synonimem francuskiej mody i paryskich pokazów. Słynie z perfumów No. 5, kolekcji damskich i akcesoriów. Do tej pory jej wyniki finansowe były ściśle strzeżone.
Chanel - założona przez Coco Chanel, początkującą aktorkę i krawcową, która otworzyła mały butik z modą w Paryżu w 1910 roku - po raz pierwszy opublikowała swoje wyniki finansowe w 108-letniej historii. Marka ogłosiła również reorganizację, dzięki której wszystkie jej firmy zostaną scalone pod jednym dachem.
Liczby pokazują, że Chanel jest jedną z największych marek luksusowych na świecie pod względem przychodów, przewyższając rywali takich jak Gucci czy Louis Vuitton. Wzrost sprzedaży jest duży, a firma zwiększa inwestycje.
Ogłoszenie wyników jest jednak ważnym symbolem. W czasach wzmożonej konkurencji w segmencie high-end i powtarzających się plotek, że Chanel może być celem przejęcia, francuski dom mody powiedział, że opublikował swoje wyniki, aby pokazać swoja pozycję.
Zdaliśmy sobie sprawę, że nadszedł czas, aby upublicznić nasze wynik i pokazać kim jesteśmy: firmą wartą 10 mld dolarów ze wszelkimi środkami, które pozwolą nam pozostać niezależnymi. Zdajemy sobie sprawę, że często jesteśmy przedmiotem wielu spekulacji a często prowadzą one do rozpowszechniania fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji. Nadszedł czas, aby siła naszego bilansu mówiła sama za siebie
- powiedział Philippe Blondiaux, dyrektor finansowy Chanel Oficer.
Opublikowane 28 czerwca dane pokazały, że całkowita sprzedaż w roku kalendarzowym 2017 wyniosła 9,62 mld dolarów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wzrost ten był głównie spowodowany sprzedażą w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Europie, podczas gdy zysk operacyjny wyniósł 2,69 mld dolarów. Zadłużenie netto wyniosło 18 mln dolarów.
Inwestycje w tak zwane "działania wspierające markę" - takie jak wydatki marketingowe i reklamowe, pokazy mody i międzynarodowe imprezy z klientami - wyniosły w 2017 roku 1,46 mld dolarów.
Firma ogłosiła również, że utworzyła nową spółkę holdingową z siedzibą w Londynie, Chanel Limited. ZOstała ona powołana w celu zjednoczenia wszystkich przedsiębiorstw i 20 000 pracowników pod jednym dachem oraz uproszczenie prawnej i organizacyjnej struktury niezmienionej od lat 50. XX wieku.