Aby uruchomić rozmowę z asystentem CCC wystarczy w aplikacji Google Asystent powiedzieć komendę: „Porozmawiaj z CCC”. Wirtualny doradca pomoże Klientom m.in. w przeszukiwaniu produktów na podstawie licznych filtrów takich jak kategoria, marka, kolor, cena czy szczególne atrybuty (np. „szpilki z cekinami”), wyszukaniu najbliższego sklepu CCC czy informacji o aktualnych promocjach w Klubie CCC. Na bieżąco będą też dodawane nowe funkcjonalności, a cała usługa systematycznie rozwijana.
Na obecnym etapie projektu nie jest jeszcze możliwe bezpośrednie dokonywanie zakupów za pomocą komend głosowych, jednak spółka aktywnie pracuje nad rozwojem usługi planując w przyszłości nie tylko pełną obsługę procesu zakupowego online, ale także sprawdzanie dostępności produktów w wybranym sklepie stacjonarnym.
Coraz więcej gospodarstw domowych posiada systemy asystujące - także w Polsce. Dzisiaj służą głownie do odtwarzania ulubionej muzyki, sprawdzania pogody czy informowania o wydarzeniach, ale naturalnym krokiem w dalszym wykorzystywaniu tych urządzeń są zakupy za pomocą poleceń głosowych. Skoro rośnie popyt na tego typu usługi, to musimy być przygotowani od strony podaży.
Łatwość korzystania z asystentów głosowych coraz bardziej zmieniać będzie także proporcję udziału zapytań głosowych do wyszukiwań tekstowych. Dla rynku Ecommerce oznaczać to może chociażby modyfikację strategii SEO czy samych opisów produktów. Dzisiaj frazy z tzw. długiego ogona to w dużym stopniu naturalne komendy głosowe wprowadzane za pomocą asystenta głosowego. Zmiana trendu wyszukiwania może sporo namieszać w kwestii dotarcia do potencjalnych konsumentów.
Voice-commerce to dla nas kolejny, naturalny krok w rozbudowie Omnichannel-commerce, nad którym pracujemy. Choć rynek jest jeszcze na wczesnym etapie, jako CCC inwestujemy w obszar AI ponieważ wierzymy, że takie rozwiązania jak voice search będą kluczowe w budowaniu relacji z Klientami i zapewnienia najlepszych doświadczeń zakupowych.
- mówi Michał Pachnik Ecommerce Campaigns & Mobile APP Manager.