Castorama przedstawia strategiczne plany w obszarze budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Działania spółki skupione będą na poprawie doznań zakupowych klientów oraz wzmacnianiu relacji z pracownikami. Branżowy lider wprowadzi innowacje w obszarze między innymi oferty produktowej, kanałów sprzedaży i szkoleń pracowniczych.
Castorama od 22 lat doskonale wpisuje się w realizację marzeń milionów Polaków o dobrym domu. Na przestrzeni tych lat poprzez swoje działania firma zdobyła zaufanie wielu osób, stawiając od początku swego istnienia Klientów i Pracowników na pierwszym miejscu. Pomimo licznych wyzwań, w postaci między innymi wprowadzenia ograniczenia handlu w niedzielę czy rosnących kosztów pracy, Castorama pozytywnie patrzy w przyszłość i stawia kolejne ambitne cele.
Tegoroczne plany biznesowe Castorama zakładają dalszy, dynamiczny rozwój sieci. Obecnie firma modernizuje swoje sklepy oraz rozwija gamę produktów, tak żeby nie tylko odpowiadała ona obecnym trendom, ale przede wszystkim wyznaczała kierunki rozwoju branży polepszania warunków mieszkaniowych. Znaczącym elementem w realizacji zamierzonych planów będzie wzmocnienie sprzedaży internetowej oraz dalszy rozwój obszarów związanych z nowoczesnymi systemami zarządzania it. Nie mniejszą uwagę Castorama przykłada do rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży.
- Oprócz ekspansji online planujemy kolejne inwestycje – budowę oraz otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. Nowe lokalizacje, to także szansa na zatrudnienie i rozwój pracowników, których zaangażowanie buduje siłę i markę Spółki, jako dobrego pracodawcy i dobrego sąsiada lokalnych społeczności
– podkreśla Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej w Castorama Polska.
Kolejnym elementem budowania oferty dostosowanej do zmieniających się potrzeb Klientów i rosnącego wolumenu sprzedaży będzie zwiększenie powierzchni magazynowej, która w najbliższym czasie osiągnie łączną powierzchnię 150 tysięcy m2. Rozbudowa centrum logistycznego będzie służyła dalszemu rozwojowi sprzedaży za pośrednictwem nowych technologii. Ten element strategii stanowi istotny punkt w planach firmy i jest związany z umacnianiem obecnej pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.
Sukces tworzą ludzie
Stabilne zatrudnienie i sukcesywny wzrost wynagrodzeń, szeroki wybór benefitów oraz jasna ścieżka awansu przełożyły się na utrzymanie przez firmę w minionym roku poziomu zatrudnienia oraz wysokiego wskaźnika zadowolenia pracowników spółki.
- Castorama stawia na rozwój pracowników i koncentruje swoje działania na poszerzeniu ich kompetencji handlowych i technicznych. Każdy z pracowników sklepów będzie miał okazję wziąć udział w specjalnym bloku szkoleniowym „ Doskonałość relacji z klientem”. Pracownicy dzięki szkoleniom i swojej pasji do produktów będą mogli jeszcze bardziej inspirować klientów we wprowadzaniu nowych rozwiązań w swoich domach - komentuje Sławomir Rogowiec.
Firma kładzie duży nacisk na działalność edukacyjną oraz wspierającą rozwój lokalnych społeczności. Od 2012 prowadzi w swoich sklepach zajęcia dla dzieci „Majsterkowo”, których celem jest przekazywanie wiedzy i umiejętności w zakresie majsterkowania. Najnowszym programem Spółki jest Kierunek Castorama, którego celem jest umożliwienie uczniom branżowych szkół średnich zdobywanie i rozwijanie kompetencji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy, poprzez ścisłą współpracę sklepów sieci i szkół.
Tegoroczne plany firmy wpisują się w nieustanne dążenie firmy do doskonałości obsługi Klineta i proponowaniu najlepszych rozwiązań. Castorama zdobyła zaufanie i od początku swego istnienia stawia Klientów i Pracowników na pierwszym miejscu.