Carrefour, będący jednym z wiodących graczy na rynku handlu detalicznego w Polsce, kontynuuje swoją pracę na rzecz poprawy przystępności cenowej dla klientów, poprzez wprowadzenie zmian w strategii cenowej oraz ofertach promocyjnych. Jest to odpowiedź na rosnące koszty życia Polaków, którzy coraz częściej w ostatnim czasie rezygnują z komfortu wyboru na rzecz zakupu produktów w niższych cenach.
Nowa strategia cenowa Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan “Carrefour 2026”, który został zaadaptowany do polskiego rynku. W ramach jego kolejnego etapu, sieć obniżyła ceny niemal 3000 produktów, w większości z podstawowego koszyka zakupowego. Wśród kategorii, w których klienci znajdą największe obniżki cen regularnych, znalazły się przede wszystkim podstawowe artykuły spożywcze, ale także chemia gospodarcza oraz kosmetyki. Dodatkowo, w wybranych sklepach Carrefour produkty z obniżonymi cenami zyskały specjalne oznaczenia pomagające klientom łatwo je odnaleźć w ofercie sklepowej.
Carrefour Polska zmienił także, tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych. Obecnie Carrefour wydaje dwa katalogi handlowe tygodniowo - pierwszy obejmujący głównie produkty świeże, który startuje w poniedziałek oraz drugi - koncentrujących się na ofertach z kategorii FMCG oraz non-food obowiązujący od wtorku. Okres obowiązywania obu z nich kończy się w sobotę.
- Wprowadzając nową strategię cenową, dążymy do zapewnienia klientom jeszcze bardziej przystępnych cen najczęściej kupowanych przez nich produktów. Wyróżnikiem Carrefour od zawsze był bardzo szeroki asortyment. Nie rezygnujemy z tej przewagi konkurencyjnej, dlatego wprowadzamy w Polsce kolejne etapy naszej nowej strategii cenowej, bazującej na założeniem modelu MAXI. Wierzymy, że obniżenie cen produktów codziennego użytku w naszych sklepach wpłynie pozytywnie na doświadczenie zakupowe klientów i umożliwi im oszczędność bez konieczności rezygnacji z wyboru i komfortu robienia zakupów w naszych sklepach
- mówi Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska
Elementami nowej strategii cenowej Carrefour jest również rozwój programów lojalnościowych oraz oferty marki własnej. Firma oferuje już blisko 4500 produktów z logo Carrefour, które są nawet do 30% tańsze od ich markowych odpowiedników. Klienci mogą skorzystać w tej sieci również z 10% rabatu na całe swoje weekendowe zakupy z aplikacją Mój Carrefour, a seniorzy korzystający z Karty Seniora otrzymują 10% zniżki na całe swoje zakupy w każdy wtorek i czwartek. Sieć oferuje także stałą 10% zniżkę dla rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny oraz wprowadziła do swojej oferty ponad 200 najbardziej przystępnych cenowo produktów marek Simpl i Simpl Choice. Klienci korzystający z aplikacji mobilnej Carrefour oraz jej gazetek promocyjnych mają również dostęp do tzw. Super Ofert, czyli promocyjnych cen wybranych produktów obniżonych nawet o 50%.