Carrefour Polska rozwija inicjatywę, którą rozpoczął francuski oddział sieci – w lutym bieżącego roku we francuskich sklepach Carrefour uruchomiono pierwsze stoiska z czterema wegańskimi zamiennikami mięsa. Już 18 marca w warszawskiej Galerii Mokotów zostanie otwarte stanowisko, na którym po raz pierwszy w Polsce w handlu wielkopowierzchniowym będzie można kupić na wagę roślinne zamienniki mięsa popularnej marki Bezmięsny. W ofercie lady chłodniczej na stałe znajdzie się 20 produktów bezmięsnych na wagę – poza zamiennikami wędlin klienci będą mogli zamówić wegańskie zamienniki sera oraz produkty garmażeryjne takie jak choćby pasztety czy pierogi.
– Bezmięsna Lada to przełomowy krok dla rozwoju całego segmentu roślinnych zamienników mięsa w Polsce. Jesteśmy szczęśliwi i podekscytowani, że w tegoroczny Dzień Bez Mięsa wiele osób będzie miało okazję spróbować zamienników mięsa po raz pierwszy i że to właśnie Bezmięsny zapewni te pierwsze, dobre doświadczenia, do złudzenia przypominając obcowanie z klasycznymi mięsnymi wędlinami. Wierzymy, że każde ograniczenie mięsa ma znaczenie, a dzięki współpracy z siecią Carrefour podjęcie takiego kroku stanie się jeszcze łatwiejsze. To właśnie zwiększanie dostępności polskich, jakościowych zamienników mięsa jest główną misją naszej firmy, dlatego ten projekt sprawia nam mnóstwo satysfakcji – mówi Igor Sadurski, współzałożyciel i członek zarządu Bezmięsnego.
– Dzięki współpracy z Bezmięsnym możemy odpowiedzieć na rosnące oczekiwanie klientów, którzy są na diecie wegańskiej, wegetariańskiej lub po prostu chcą spróbować ograniczyć mięso. Bezmięsna Lada udostępniona w naszej dedykowanej strefie BIO pomaga zarazem klientom w ograniczeniu marnowania żywności, bo mogą zakupić dokładnie taką ilość produktu, jaka jest im potrzebna. Dodatkowo produkty na wagę mają niższą cenę niż te oferowane w opakowaniach, dzięki czemu jeszcze więcej klientów będzie mogło spróbować nagradzanych wegańskich smaków
– mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour Polska.
Bezmięsne wędliny na wagę
W ofercie Carrefoura pojawi się sześć roślinnych zamienników wędlin od Bezmięsnego dostępnych na wagę: Bezmięsne Pepperoni, Bezmięsna Szynka Czosnkowa, Bezmięsne Salami, Bezmięsna Suszona, Bezmięsne Salami Picante oraz Bezmięsne Chorizo. Każda pozycja charakteryzuje się wysoką zawartością białka (od 21 do 28 g na 100g produktu) i błonnika, przy jednocześnie niskiej zawartości tłuszczu. Bezmięsne wędliny nie zawierają wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników, konserwantów ani oleju palmowego. Przy ich produkcji nie wykorzystuje się żadnych składników odzwierzęcych, ale można je wykorzystywać w kuchni tak samo jak mięso, czyli smażyć, grillować, piec, mrozić oraz spożywać na surowo. Dwie wędliny z oferty, Bezmięsna Szynka Czosnkowa i Bezmięsne Salami, znalazły się na podium Plebiscytu na Roślinny Produkt Roku kampanii RoślinnieJemy w 2020 i 2022 roku.
Lider Transformacji Żywieniowej
Współpraca z marką Bezmięsny jest kolejnym przejawem działań Carrefour w ramach globalnej strategii transformacji żywieniowej oraz zrównoważonego rozwoju. Sieć od lat rozszerza ofertę produktów wegetariańskich, wegańskich i BIO nie tylko z asortymentu spożywczego, ale i kosmetycznego czy chemii domowej. Produkty takie są łatwo dostępne w wyznaczonych strefach Bio i Zdrowa Półka.