Biedronka podsumowuje zrównoważony rozwój dla dobra wspólnego

2022-09-07 | 10:00

Biedronka opublikowała najnowszy, trzeci już, raport zrównoważonego rozwoju za 2021 rok. Jego podtytuł „Dla dobra wspólnego” bardzo dobrze podkreśla najważniejsze priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej. Oficjalna prezentacja raportu ma miejsce podczas odbywającego się w Karpaczu XXXI Forum Ekonomicznego, którego jednym z partnerów jest sieć Biedronka.

Raport podzielono na rozdziały odpowiadające filarom strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu, czytelnik ma możliwość dokładnego przeanalizowania działań podejmowanych przez Biedronkę w 5 kluczowych obszarach. Zakładają one realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych w ramach prowadzonej przez nią aktywności biznesowej.

Wśród najważniejszych dokonań Biedronki w 2021 r. znalazły się m.in:

  • Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej, reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
  • Zaangażowanie się w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami, czego efektem była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
  • Całkowite wycofanie się ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
  • Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
  • Ograniczenie śladu węglowego o 45% w porównaniu do 2017 roku.[1]
  • Łącznie 163,7 mln złotych przekazanych na kampanie i projekty społeczne, 50 mln złotych przekazanych na działalność Fundacji Biedronki.
  • Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.

- Rozumiemy odpowiedzialność, którą przed nami stoi. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że w ten sposób razem możemy przyczyniać się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego.

- Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.

[1] Zakres 1 i 2 wg. metodologii GHG Protocol.

Tagi: Arkadiusz Mierzwa Biedronka CSR
Oceń artykuł:

Źródło: Biedronka

Biedronka podsumowuje zrównoważony rozwój dla dobra wspólnego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.