Jan Bøgh, CEO & President of JYSK, zaprezentował wyniki globalne JYSK pierwszy raz za rok działalności po połączeniu JYSK Nordic i DÄNISCHES BETTENLAGER, które nastąpiło 1 września 2019 roku. Pomimo wielu wyzwań, JYSK zakończył rok finansowy 2019/20 z 15-procentowym wzrostem zysków.
Poprzedni rok finansowy przyniósł bardzo wysoki obrót w wysokości 4,1 miliarda EUR oraz wysoki zysk przed opodatkowaniem w wysokości 489 milionów EUR.
Przede wszystkim chciałbym podziękować naszym pracownikom. Wykonali świetną robotę w tak trudnym czasie, kiedy mierzyliśmy się z wieloma wewnętrznymi zmianami w naszej organizacji, jak również z zewnętrznymi wyzwaniami spowodowanymi przez koronawirusa
– mówi Jan Bøgh.
Inwestowanie w przyszłość
Podobnie jak inne firmy, JYSK musiał stawić czoło wielu trudnościom, wynikającym z pandemii koronawirusa, w tym sytuacji zamknięcia ponad 2000 sklepów na skutek rządowych decyzji.
Efekty pandemii koronawirusa wpływają na nasze funkcjonowanie, tak jak na większość firm. Oczywiście najwyższym priorytetem jest dla nas zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom. Ale równie ważne jest, żeby sytuacja z koronawirusem nie zużyła naszych zasobów ponad to, co jest obecnie konieczne. Nasze plany są długofalowe, co oznacza, że potrzebujemy inwestować w przyszłość i pozostać w gotowości na czas, kiedy koronawirus nie będzie już w centrum uwagi społeczeństwa
– mówi Jan Bøgh.
Silny model biznesowy
Jan Bøgh podkreślił, że wyzwania ubiegłego roku finansowego, wyraźnie pokazały, że model biznesowy JYSK jest silny. Zarówno w odniesieniu do posiadania konceptu niewielkich sklepów, jak i do silnej współpracy pomiędzy biurami lokalnymi a biurem głównym. Takie rozwiązania pozwoliły JYSK szybko dostosowywać się do zmian globalnych oraz lokalnych.
W ubiegłym roku finansowym zobaczyliśmy siłę naszego modelu biznesowego. Nie tylko pod względem wykorzystania walorów naszych organizacji lokalnych. Dotyczyło to również naszych umiejętności kontrolowania przepływu towarów w bardzo nieprzewidywalnych okolicznościach i przekierowania punktu uwagi naszych klientów i pracowników na usługę click & collect oraz do kanałów sprzedaży online w celu utrzymania handlu w sytuacji tymczasowego zamknięcia większość naszych stacjonarnych sklepów
– mówi Jan Bøgh.
Ograniczone inwestycje
W ubiegłym roku finansowym znacząco zmniejszyła się liczba inwestycji JYSK. Jest to negatywny efekt wpływu pandemii koronawirusa na działalność firmy, widoczny również w zwiększonym wyniku finansowym.
Wdrożenie wszystkich zaplanowanych działań związanych z otwarciami sklepów nie było możliwe, co miało pozytywny efekt ekonomiczny, ponieważ zaoszczędziliśmy pieniądze. Ale to znaczy również, że nie inwestowaliśmy w sklepy stacjonarne tak, jak zaplanowaliśmy. Dlatego jest to tym bardziej ważne w bieżącym roku finansowym, żeby inwestować tak dużo, jak tylko będzie to możliwe
– mówi Jan Bøgh.
W bieżącym roku finansowym (2020/2021) planowane jest otwarcie ponad 150 sklepów JYSK na świecie.
Odpowiedzialna gospodarka zasobami
Kolejnym tematem, który dla JYSK staje się coraz ważniejszy to odpowiedzialna gospodarka zasobami.
W JYSK zawsze skupialiśmy uwagę na tym, aby w odpowiedzialny sposób prowadzić wszystkie działania biznesowe. W ubiegłym roku finansowym podjęliśmy istotne działania, które między innymi dotyczą przejścia na nowe i bardziej ekologiczne wzory opakowań, ustaliliśmy datę przejścia na 100% produktów z drewna certyfikowanego przez FSC, wprowadziliśmy więcej produktów z materiałów pochodzących z recyklingu oraz staliśmy się członkiem organizacji BCI (Better Cotton Initiative). Chcemy kontynuować nasze działania w tym zakresie, aby stać się jeszcze bardziej odpowiedzialną ekologicznie firmą
– mówi Jan Bøgh.
JYSK na świecie