Badanie NEINVER: 80% klientów obiektów handlowych w Polsce kupuje w outletach

2022-12-19 | 16:19

80 procent mieszkańców z trzech regionów Polski robi zakupy w centrach outletowych, ustaliła agencja badawcza KANTAR w analizie przeprowadzonej na zlecenie NEINVER. Lider rynku outletów w Polsce i Hiszpani oraz wiodący operator tego segmentu w Europie zapytał respondentów o ich zwyczaje zakupowe, oczekiwania oraz mocne strony centrów tego formatu w Polsce. 

Badanie przeprowadzono wśród mieszkańców Mazowsza, Małopolski i Wielkopolski, skupionych wokół największych miast w danej lokalizacji. Centra FACTORY z portfolio NEINVER kolejny raz okazały się najbardziej znanymi obiektami z ofertą outletową w Polsce. Ich rozpoznawalność jest bliska 90 procent.

Klienci polskich outletów jako szczególną wartość obiektów tego segmentu wskazują niskie ceny dostępne przez cały rok (59%) i szeroką ofertę marek (36%). To główne czynniki, motywujące ich do odwiedzin. 28% respondentów kupuje tylko w jednym, wybranym przez siebie obiekcie, a 29% odwiedza kilka centrów tego formatu. 31% z kolei robi zakupy zarówno w outletach jak i w centrach z regularną ofertą cenową. 10% pytanych deklaruje zakupy w internecie.

- Klienci podkreślają duże zaufanie do formatu outletowego, postrzegając centra tej kategorii jako miejsca przyjazne i komfortowe, z atrakcyjną ofertą cenową i produktową. To pokazuje jak dobrą, wartościową pozycję zbudowała branża na przestrzeni minionych 20 lat, odkąd NEINVER otworzył pierwsze centrum outletowe w Polsce. Bardzo duża jest też dzisiaj grupa outletowych klientów. To zarówno pokolenie wychowane na zakupach w centrum tego formatu jak i osoby, które zmieniły swoje przyzwyczajenia zakupowe, od 25 roku życia do 65 lat. Dla wszystkich ważnym czynnikiem jest czas, dlatego doceniają obiekty, skupiające atrakcyjne, promocyjne oferty w jednym miejscu

– podkreśla Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER.

Najpopularniejszymi kategoriami kupowanych produktów jest sport, na który wskazuje 45% badanych, 43% zaznacza obuwie, 37% mówi o modzie damskiej, 32% natomiast wybiera się na zakupy mody męskiej. Niewiele mniej osób wskazuje na galanterię i dodatki.

Centra FACTORY, najlepiej rozpoznawalne i najczęściej odwiedzane outlety w Polsce, oceniane są przez klientów jako miejsca „interesujące, przyjemne i przyjazne”, zaspokajające wiele potrzeb zakupowych jednocześnie. Myśląc o zakupach w FACTORY, klienci przywołują skojarzenie dobrze zaopatrzonego centrum outletowego, z atrakcyjnymi cenami i dobrym dojazdem. 73% osób wskazuje na duży wybór sklepów, 69% mówi o znanych markach w dobrych, outletowych cenach, natomiast połowa podkreśla dogodny dojazd. Respondenci wskazywali również na dużą różnorodność towaru, wygodny parking, strefy relaksu, ciekawą organizację przestrzeni i dobre skomunikowanie outletu z innymi dzielnicami miast.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów internetowych (CAWI), wspomaganych ankietami bezpośrednimi na miejscu w centrach outletowych, na łącznej próbie 2400 respondentów. Na zlecenie NEINVER wykonała je agencja badawcza KANTAR.  

 

Tagi: Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Natalia Wiśniewska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Poznań

Badanie NEINVER: 80% klientów obiektów handlowych w Polsce kupuje w outletach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.