Auchan nadal realizuje strategię bycia najtańszą dla klienta siecią handlową w Polsce. Firma promuje to, co dobre, zdrowe i lokalne, w służbie swoich klientów.
W 2020 roku spółka nadal realizowała założone w strategii Auchan 2022 cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną, ograniczenie działalności w miejscach generujących straty, rozwój digitalu i e-commerce. Firma rozpoczęła rozwój sieci franczyzowej i otworzyła 3 sklepy pod marką Easy Auchan na stacjach paliw BP jako test nowego formatu.
W 2020 r. wynik sprzedażowy Auchan w Polsce ponownie poprawił się o 156 mln zł, w efekcie czego spółka osiągnęła 237 mln zł zysku ze sprzedaży.
- Rok 2020 pokazał, że osiągnęliśmy stabilną bazę do realizacji strategii napisanej do roku 2022. Jestem pewien, że mając potrzeby klienta-mieszkańca w centrum naszej uwagi oraz ekipę pełnych pasji współpracowników uzyskamy dobrą dynamikę dalszego rozwoju
– mówi Gérard Gallet, dyrektor Generalny Auchan w Polsce.
Redukcja zadłużenia i obniżenie stóp procentowych pozwoliły na dalsze obniżenie kosztów finansowych.
Dzięki poprawie wyniku sprzedaży sieć Auchan zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 165 mln zł. Jednocześnie firma zapłaciła 29 mln zł podatku CIT, a łączna kwota odprowadzonych za 2020 rok podatków i składek ZUS wyniosła 718 mln zł. W 2020 roku Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce: 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Auchan Retail Polska jest częścią sieci Auchan Retail – obecnej w 12 krajach.