Answear.com z ponad 30 mln zł EBITDA w 2020 r.

2021-04-29 | 12:00

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, podsumowuje 2020 r. W tym czasie Spółka realizowała strategię dynamicznego wzrostu przy stabilnej rentowności, dającej mozliwość dalszego skalowania biznesu. Answear.com zakończyl miniony rok z 409,5 mln zł przychodów, 30,2 mln zł EBITDA oraz 8,5 mln zł zysku netto.

Rok 2020 był szczególny dla nas wszystkich ze względu na pandemię COVID-19 i towarzyszące jej konsekwencje. W marcu oraz listopadzie zeszłego roku m.in. sklepy stacjonarne oraz galerie handlowe zostały całkowicie zamknięte. W wyniku tego zaobserwowaliśmy gigantyczne przesunięcie popytu do kanału online. Dla nas był to naturalnie okres zwiększonego zainteresowania ze strony kupujących. Nie traktujemy tego, jako jednorazowego zjawiska, pandemia zdynamizowała proces rozwoju e-commerce o kilka lat. Na naszych oczach dokonuje się zmiana nawyków zakupowych, która będzie driverem wzrostu naszego biznesu w ciągu kolejnych okresów

– komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

W 2020 r. Answear.com odnotował wzrost rentowności i poprawę wszystkich wskaźników operacyjnych. Liczba wizyt zwiększyła się do 139 mln (+20 proc. rdr.), liczba zamówień wyniosła 2 557 tys. (+24 proc. rdr.), a współczynnik konwersji poprawił się o 6 p.p. i osiągnął poziom 1,84 proc.  Wzrosła także średnia wartość zamówienia, która w 2020 r. wyniosła 237 zł. Answear.com koncentruje się na segmentach marek ze średniej półki cenowej i premium, co wpływa na wynik średniej wielkości zamówienia. Dlatego też, w minionym roku Spółka zwiększyła strukturę marek premium w ofercie z 41 proc. do 47 proc. 

W zeszłym roku nastąpiło także oddanie do użytku 4-poziomowej zautomatyzowanej antresoli w magazynie, co istotnie zwiększyło powierzchnię składowania oraz przyśpieszyło realizację procesów logistycznych. Ubiegły rok to także czas migracji kolejnych rynków do nowej platformy Answear, a także uruchomienia aplikacji na nowych rynkach. 

Oczywiście bardzo ważnym wydarzeniem był dla nas także debiut na GPW. Poprzedziło go IPO, z którego pozyskaliśmy 45 mln PLN netto na realizację naszej strategii działania. Jednym z celi emisyjnych była m.in. kampania marketingowa zwiększająca świadomość marki Answear, którą rozpoczęliśmy w grudniu od szerokozasięgowej kampanii TV na wszystkich 7 rynkach, na których działamy. Oczywiście te działania są nadal kontynuowane i mają na celu zapisać się w świadomości obecnych i potencjalnych klientów oraz pokazać, że Answear jest miejscem dla młodego duchem, zamożnego konsumenta szukającego znanych lifestylowych marek

– dodaje Krzysztof Bajołek.

Tagi: Answear.com Krzysztof Bajołek
Oceń artykuł:

Źródło: Answear.com

Answear.com z ponad 30 mln zł EBITDA w 2020 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.