AmRest: 658 mln EUR sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku

2022-11-11 | 12:55

AmRest Holdings, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie z portfolio światowych marek, działający w 23 krajach, kontynuował pozytywny trend wzrostowy osiągając skonsolidowaną sprzedaż za trzeci kwartał w wysokości 658,2 mln EUR, co stanowi wzrost o 23,3% rok do roku. W porównaniu do przychodów osiągniętych w tym samym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią, Spółka przekroczyła ten wynik o 30,4%. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach sięgnął 123% w stosunku do roku 2021.

EBITDA Grupy wyniosła 114 mln Euro w trzecim kwartale 2022 roku, więcej o 6,1%, niż w porównywalnym okresie 2021 roku. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 17,3%, co stanowi najwyższą wartość w aktualnym roku finansowym. Liczba ta jest jednak o 2,8 p. p. niższa niż w analogicznym okresie 2021 roku, co ma związek z wysokim poziomem inflacji w gospodarce światowej w wyniku presji na koszty produktów energetycznych oraz wzrostu cen surowców. Mimo to, zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł 34.4 mln Euro.

W ujęciu bilansowym, wartość środków własnych urosła o 40,9 mln Euro (wzrost o 13%). Dodatkowo, Grupa obniżyła swój dług netto o 16,4 mln Euro w kwartale i o 212,5 mln Euro od momentu wybuchu pandemii Covid-19.

- Atrakcyjna oferta odpowiednio zbalansowanego portfolio zarządzanych marek oraz rynków, sytuuje AmRest w korzystnej pozycji. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kanał sprzedaży „dine-in” wykazał się najsilniejszymi wzrostami, co ma związek ze stopniowym znoszeniem ograniczeń w krajach, w których AmRest prowadzi swój biznes. Wyjątkiem pozostają Chiny, gdzie nadal obowiązuje polityka zero Covid.

- mówi Eduardo Zamarripa, Dyrektora Finansowego AmRest Holdings SE.

Grupa posiada sprawdzony model biznesowy, który sprawnie dostosowuje się do potrzeb rosnącej bazy klientów. Ponadto, silny bilans finansowy zapewnia niezbędną elastyczność, by móc stawić czoła sytuacji wysokiej niepewności gospodarczej, przy jednoczesnych inwestycjach w otwarcia nowych restauracji, modernizację istniejących i zwiększanie nakładów w cyfryzację biznesu.

Tagi: AmRest Eduardo Zamarripa Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: AmRest

AmRest: 658 mln EUR sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.