AmRest: 606 mln Euro przychodów w drugim kwartale

2022-09-02 | 09:00

AmRest notuje najwyższe w historii przychody kwartalne osiągając 606 mln Euro w drugim kwartale 2022 roku, co stanowi wzrost o 30,4 % rok do roku. Przychody za pierwszą połowę roku wyniosły 1,113 mln Euro, o 31,8% więcej niż w porównywalnym okresie z roku ubiegłego. W drugim kwartale 2022 roku EBITDA grupy wyniosła 100,8 mln Euro, z marżą na poziomie 16,6%, z kolei EBIDTA za pierwsze półrocze osiągnęła poziom 176 mln Euro, z marżą 15,8%. Spółka otworzyła 29 nowych restauracji.

Grupa AmRest, wiodący multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie z portfolio światowych marek, kontynuuje pozytywny trend osiągając nowy rekord sprzedaży na poziomie 605,7 mln Euro w drugim kwartale 2022 roku, wzrost o 30,4% rok do roku. Po raz pierwszy w historii Grupy, przekroczona została granica 600 mln Euro przychodów kwartalnych. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach wyniósł 123%.

Dynamika wzrostu jest nadal silnie związana  ze znoszeniem restrykcji pandemicznych w regionach, w których Grupa prowadzi swoją działalność. Wyjątkiem pozostają Chiny, gdzie wciąż obowiązują ograniczenia związane z polityką „Zero Covid”. W efekcie, skonsolidowane przychody Grupy za pierwszą połowę 2022 roku wyniosły 1,112.7 mln Euro, o 31% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Silna pozycja AmRest w sektorze QSR (restauracji z szybką obsługą), wraz ze sprawdzonym modelem biznesowym przystosowanym do nowych trendów i zachowań konsumenckich, pozwoliły osiągnąć wynik EBIDTA na poziomie 100,8 mln Euro z marżą 16,6%. Z kolei EBITDA za pierwsze półrocze wyniosła 176,1 mln Euro z marżą 15,8%, przekraczając tym samym o ponad 22 mln Euro poziomy osiągnięte w pierwszej połowie 2021 r roku (te jednak wliczały 28 mln Euro ze środków wsparcia Covid zatwierdzonych przez różne rządy). Wyłączając wkład nadzwyczajnych środków wsparcia, marża EBITDA w I półroczu 2022 roku wzrosła o 1 punkt procentowy, mimo utrzymującej się presji kosztowej.

Kapitał własny Grupy wzrósł o 3,8 % w drugim kwartale oraz o 15,8% w ostatnim roku, pomimo znaczącej utraty wartości aktywów biznesu KFC w Rosji w wysokości 52,9 mln Euro. Łączna liczba odpisów została jednak częściowo skompensowana poprzez odwrócenie odpisów na poziomie restauracji, gdzie, po raz pierwszy od początku pandemii, liczba restauracji odwracających odpisy aktualizujące wartość aktywów netto (121), przekroczyła liczbę restauracji wymagających dokonania dodatkowych odpisów aktualizujących (84), powodując tym samym odwrócenie netto na poziomie 2.3 mln Euro.

Dług netto wyniósł 433,7 mln Euro, redukując go o 196 mln Euro od początku pandemii oraz o 33,9 mln Euro w ostatnim roku. Pozycja gotówkowa wzrosła o 61 mln Euro do poziomu 240,5 mln Euro.

Według Eduardo Zamarripa, dyrektora finansowego AmRest Holdings SE,  “wyniki osiągnięte zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu 2022 roku, po raz kolejny udowadniają odporność modelu biznesowego AmRest.  Dynamika sprzedaży Grupy, wzmocniona stopniowym znoszeniem ograniczeń Covid w większości regionów, w których prowadzimy działalność, dodatkowo potwierdza naszą zdolność do dostosowania się do nowych trendów konsumenckich oraz atrakcyjną ofertę, z której korzystają klienci naszych marek.  Stale pracowaliśmy nad naszym celem, by doświadczenie klienta było jeszcze przyjemniejsze i angażujące, jednocześnie wzmacniając wyniki finansowe w restauracjach.  Portfel wiodących marek,  globalna zdolność dystrybucyjna oraz w pełni zmotywowany i zaangażowany zespół, generują ogromną przewagę konkurencyjną, która pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość, mimo stojących przed nami wyzwań.  

W związku z transferem wszystkich restauracji marki Pizza Hut w Rosji do lokalnego operatora, liczba restauracji w portfolio Grupy została skorygowana. Tym samym, na koniec pierwszego półrocza 20222 roku, AmRest prowadził 2382 restauracje. Spółka sukcesywnie realizuje swój plan otwarć – w drugim kwartale otwarto 18 nowych restauracji, z kolei w pierwszym półroczu oddano do użytku 29 nowych lokali. Grupa kontynuuje realizację celu optymalizacji portfolio, koncentrując się na zyskowności oraz zarządzaniu restauracjami, regionami a także markami zgodnie z perspektywą strategiczną firmy.

Tagi: AmRest Podsumowania i wyniki finansowe Eduardo Zamarripa
Oceń artykuł:

Źródło: AmRest

AmRest: 606 mln Euro przychodów w drugim kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.