Amazon - największa platforma sprzedażowa współczesnej cywilizacji. Walczyć czy wykorzystać?

2018-12-13 | 12:37

Tam, gdzie jest sieć, tam są i klienci. Internet nie ogranicza nas do jednego stoiska, sklepu czy nawet narodowego rynku. W wirtualnym świecie zarabia się globalne pieniądze. Dowolna oferta w ciągu minuty może obiec kulę ziemską i dotrzeć do mieszkańców każdego jej zakątka. Wystarczy tylko wiedzieć, jak ten sygnał sformułować i jaką elektroniczną drogę wybrać do jego rozpowszechniania. Bez cienia wątpliwości dobrze prowadzona sprzedaż przez Internet może zwiększać przychody sklepów stacjonarnych.

Amazon to największa platforma sprzedażowa współczesnej cywilizacji. W pełni zautomatyzowany megamarket ludzkości XXI w., bez angażowania dodatkowych nakładów pracy, za to szybko zwiększający zyski, może okazać się dodatkowym, doskonałym kanałem dystrybucji towarów. W jednej chwili do grona klientów dołączyć może nie tylko Kowalski z Polski, ale także Smith z USA lub Wielkiej Brytanii czy Schmidt z Niemiec. Oferta dotrze też do Gonzalesa z Hiszpanii i innych krajów hiszpańskojęzycznych. Będzie obecna też na pozostałych rynkach europejskich. Przyzwyczajenia zakupowe mieszkańców Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy Włoch sprawiły, że branża e-commerce ukuła dla nich wspólne określenie „krajów amazonowych”. Te szczególne zachowania konsumenckie Zachodu Europy otwierają przed polskimi sklepami niesamowite możliwości ekspansji.

Jest to ogromny, wielomilionowy rynek, który może okazać się żyłą złota nawet dla firm o bardzo specyficznej, wąskiej ofercie. Dobre wejście na rynek „krajów amazonowych” oznacza też przełamanie biznesowej anonimowości w Europie. Nie funkcjonuje się już jako nierozpoznawalna marka, ale jako taki gracz, któremu zdecydowanie łatwiej jest wprowadzać kolejne produkty. Czy jest to łatwy kawałek chleba? Z całą pewnością nie. Wielka atrakcyjność Amazona przekłada się na coraz wyższą barierę wejścia dla nowych e-sklepów. Trudno jest zaistnieć w warunkach, gdzie w ciągu 12 miesięcy tylko na amazon.com pojawiło się ponad 700 tysięcy nowych, zarejestrowanych sprzedawców. Co zatem możesz zrobić, żeby ułatwić sobie zadanie?

Aby nie utonąć w oceanie komplikacji i ogromu dziedzin, które trzeba opanować, musisz stanąć przed koniecznością outsourcingu. Możesz szukać osobnych firm specjalizujących się w każdej z dziedzin z zakresu sprzedaży w sieci albo powierzyć całość jednemu zaufanemu partnerowi. Nethansa oferuje dwa rozwiązania. Automatyzację, poprzez autorski system wykorzystujący sztuczną inteligencję do pełnej automatyzacji sprzedaży na Amazon, oraz profesjonalną, kompleksową obsługę. Tworzy system, który integruje wszystkie składowe odpowiedzialne za sukces na europejskich platformach e-handlu, od analizy cen aż po zarządzanie magazynem i wysyłkę towarów. Właściwie prowadzona sprzedaż i obsługa klienta na Amazon to szereg działań realizowanych w wielu różnych językach i kanałach przez 365 dni w roku.

Jak natomiast przebić się przez gąszcz konkurencji? Na Amazonie jest wielu sprzedawców (np. w UK to ponad 80 tysięcy), ale skuteczna sprzedaż to nie tylko niska cena. Bardzo istotnym jest ranking konta (Account Health). Tu pomoże Nethansa, obsługując kupujących i dbając o odpowiednie Performance Metrics. Walkę cenową wspomoże system Clipperon, który skalkuluje aktualne ceny w oparciu o sytuację rynkową, koszty zakupu, kursy walut i inne parametry.

Sam amazon.de to rynek 3–4 razy większy niż cały polski e-commerce. Czy polskie firmy mogą na nim zaistnieć? Z całą pewnością mogą powalczyć o miejsce przy tym stole. Polskie sklepy, spośród wszystkich z Europy, mają najlepsze warunki do rozwijania biznesu na tej perspektywicznej platformie. Amazon otwiera niesamowite możliwości wzrostu przychodów, zabezpieczenia finansów i zwiększenia rozpoznawalności.

SASCHA STOCKEM
Założyciel i CEO firmy Nethansa (dawniej Webbiz) świadczącej usługi zwiększające sprzedaż na Amazon. 6 lat doświadczenia w profesjonalnej sprzedaży na Amazon - wraz ze swoim zespołem w sumie wygenerował ponad 100 000 000 PLN obrotu w sprzedaży na tej platformie.

Przedsiębiorca, ekspert branży e-commerce, pomysłodawca systemu Clipperon stworzonego na własne potrzeby. Wcześniej, 8 lat doświadczenia w sprzedaży we własnej sieci detalicznej, a także duża praktyka w handlu hurtowym do takich sieci jak TK Maxx, OBI, Kik, Tedi, Orlen, Jawoll & Woolworth. Obecnie wprowadza polskie firmy na nowe, perspektywiczne rynki.

Prelegent na wielu europejskich konferencjach.

Tagi: Nethansa Sascha Stockem Amazon E-commerce / Omnichanel ehandel marketplace
Oceń artykuł:

Źródło: Amazon

Amazon - największa platforma sprzedażowa współczesnej cywilizacji. Walczyć czy wykorzystać?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.