ALDI z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste

2023-11-17 | 08:11

Według Badań Polskiego Uniwersytetu Ekonomicznego i Federacji Polskich Banków Żywności co roku w naszym kraju w przeciętnym domowym koszu ląduje jedzenie o wartości nawet 2,5 tys. złotych. To kwota, za którą można by zakupić np. lodówkę, telewizor czy dobry ekspres do kawy. Jak w takim razie marnować mniej jedzenia i tym samym zachować przynajmniej część tej sumy w kieszeni? Z odpowiedzią przychodzi ALDI w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej. Jest to część szerszych działań sieci w zakresie zero waste.

W Polsce skala marnowania żywności przekłada się na niemal 5 milionów ton jedzenia, która trafia do śmietników. Według cytowanych powyżej badań w przypadku gospodarstw domowych głównym powodem takiej sytuacji jest zapominanie o produktach. Taka przyczyna dotyczy aż 52% przypadków. Na drugim miejscu znajduje się przygotowywanie zbyt dużych porcji, a na kolejnych – kupowanie zbyt wielu produktów i robienie zakupów bez listy. Oznacza to, że w wielu przypadkach marnowania można uniknąć poprzez racjonalne zarządzanie zapasami i przemyślane zakupy. O tym, jak to zrobić, klientom ALDI przypominają m.in. proste porady umieszczone w sklepach.

Liczne wskazówki m.in. na temat tego, jak w kreatywny sposób możemy wykorzystać resztki jedzenia oraz jak poprawić planowanie zakupów i przechowywanie żywności znajdziemy też na stronie internetowej ALDI w specjalnej zakładce. Dowiemy się z niej np. jak przechowywać warzywa i owoce, by dłużej cieszyć się ich świeżością, jak zadbać o odpowiednie ułożenie zakupów w koszyków czy do czego wykorzystać… fusy z kawy i pestki wiśni. Sieć wspiera racjonalne planowanie zakupów również poprzez swoją politykę promocji zawsze od pierwszej sztuki, dzięki czemu klienci nie są zachęcani do robienia zapasów ponad miarę, by móc skorzystać z niższej ceny.

Reklama:

 – Zrozumienie wpływu naszych działań to klucz do przyszłości. Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” jest inspiracją dla naszych klientów, pracowników, ale również innych przedsiębiorstw, aby podejmować kroki w kierunku zrównoważonej przyszłości. Razem możemy osiągnąć znacząco zmianymówi Daria Kołodziej, menadżerka ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w ALDI.W ALDI nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. Bo przecież kto nie marnuje, ten zyskuje podkreśla.

Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” stanowi część szerszych działań sieci nastawionych na propagowanie niemarnowania żywności i realizację idei zero-waste. Od wielu lat z powodzeniem ALDI prowadzi m.in. „Misję Opakowaniową”, zgodnie z którą stosuje skrzynki wielorazowego użytku, wykorzystuje surowce z recyklingu, redukuje zużycie plastiku lub zmniejsza jego wagę tam, gdzie całkowita rezygnacja z tego surowca nie jest możliwa. Sieć stawia również na optymalizację gospodarki odpadami oraz aktywnie współpracuje z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. Jako grupa przedsiębiorstw ALDI Nord dba o obniżenie emisji gazów cieplarnianych i inwestycje w rozwiązania energooszczędne i ekologiczne oświetlenie LED.

Tagi: ALDI Daria Kołodziej Kampanie marketingowe
Oceń artykuł:

Źródło: Aldi

ALDI z nową kampanią edukacyjną w zakresie Zero Waste

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.