ALDI publikuje raport zrównoważonego rozwoju i zapowiada nowe działania

2021-08-09 | 11:00

Grupa ALDI Nord konsekwentnie realizuje własny program zrównoważonego rozwoju. W bieżącym raporcie za 2020 r., sieć dokonuje podsumowania oraz podejmuje nowe działania a także wyznacza cele na kolejne lata. Sieć w centrum zainteresowania stawia tematy opakowań oraz ochrony klimatu.

Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord realizuje własny program zrównoważonego rozwoju. Głównym celem publikacji raportu jest transparentna informacja dotycząca działań i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Główne obszary programu CR ALDI to odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw, oszczędzanie zasobów, polityka klimatyczna i zaangażowanie społeczne.

- Naszym celem jest sprawić, aby wszyscy nasi klienci mogli kupować bezpiecznie i z czystym sumieniem. Coraz więcej klientów zwraca uwagę na wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo oraz uwzględnia to kryterium w trakcie zakupów. Nasz raport pokazuje, gdzie jako Grupa jesteśmy obecnie i gdzie chcemy być dając transparentną informację dotyczącą działań i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju

– mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Nowe międzynarodowe cele w zakresie opakowań

W 2020 r. sieć wyznaczyła międzynarodowe cele dotyczące opakowań dla całej Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord. Jednym z głównych celów ALDI w zakresie polityki dotyczącej opakowań jest wprowadzenie do końca 2025 roku dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania. Ponadto do roku 2025 sieć chce zredukować całkowitą wagę materiałów opakowaniowych produktów marek własnych o 15 procent w stosunku do roku 2020. Sieć podjęła również decyzję, że do 2025 roku przynajmniej 40 procent owoców i warzyw nie będzie w ogóle pakowanych. W przypadku produktów, które wymagają opakowania ze względów bezpieczeństwa i zachowania jakości, zostaną wprowadzone opakowania przyjazne dla środowiska.
Dodatkowo ALDI w Polsce oferuje klientom reklamówki wykonane z przynajmniej 80% surowców z recyklingu i w 100% przeznaczone do recyklingu. Sieć zdecydowała się na kolorowe, nieco humorystyczne grafiki, co dodatkowo przedłuży czas użytkowania każdej z toreb właśnie ze względu na jej atrakcyjny wygląd.

Sieć zachęca również do segregacji i wprowadza specjalne oznaczenia, informujące o kolorze pojemnika, do którego powinny trafić poszczególne elementy odpadu. Docelowo oznaczenia mają pojawić się na wszystkich opakowaniach marek własnych ALDI.

Ochrona klimatu na jeszcze wyższym poziomie

Ochrona klimatu jest jednym z największych wyzwań społecznych naszych czasów. W 2018 roku opublikowany został aktualny cel klimatyczny, w którym sieć zobowiązała się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 40 procent do końca 2021 roku w porównaniu z poziomem z 2015 roku. Realizacja przyjętych celów klimatycznych w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord wiązała się z zastosowaniem szeregu nowych rozwiązań w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci w tym min. wprowadzenie energooszczędnego oświetlenia LED, zwiększenie liczby instalacji fotowoltaicznych oraz usprawnianiem procesów chłodniczych. Dzięki wdrożonym instalacją fotowoltaicznym, w całej grupie ALDI Nord wytwarzanych jest 79.800 MWh energii elektrycznej – czyli tyle, ile wystarczy, aby zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność niemal 20 000 gospodarstw domowych. Sieć zaoszczędziła w 2020 roku około 19.300 ton CO2. Na chwilę obecną sieć spodziewa się osiągnąć założony cel do końca 2021 roku.

W lipcu 2020 r. ALDI Nord jako jeden z pierwszych detalistów dyskontowych, dołączył do inicjatywy "Science Based Targets initiative" (SBTi), zobowiązując się do ustalenia wiążących i naukowo sprawdzonych celów do redukcji emisji CO2 w ciągu najbliższych dwóch lat. Nowe cele klimatyczne sieć planuje przedstawić w zaktualizowanej wersji międzynarodowej polityki ochrony klimatu na początku 2022 r.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2020, zebranych z poszczególnych dyskontów sieci, w tym ze sklepów z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative).

Tagi: ALDI CSR Katarzyna Bawoł
Oceń artykuł:

Źródło: Aldi

ALDI publikuje raport zrównoważonego rozwoju i zapowiada nowe działania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.