- Naszą misją jest zapewnianie konsumentom bezpiecznych produktów najwyższej jakości, spełniających różnorodne kryteria. Dlatego też każdego roku przeprowadzamy średnio 1700 degustacji asortymentu świeżego. Dla przykładu, świeże mięso poddawane jest kontroli jakości i testom degustacyjnym średnio 700 razy w roku, weryfikowanie jakości kwiatów odbywa się 100 razy na rok, natomiast degustowanie owoców i warzyw to średnio aż 1400 kontroli w roku
- podkreśla Anna Włoch, Lider Zespołu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
Anna Włoch dodaje: - klienci często zastanawiają się, jak odróżnić jeden produkt w danej kategorii od drugiego, dlatego w ALDI staramy się ułatwiać im te decyzje, dbając o jakość oraz o jej dodatkowe uwiarygodnienie także w postaci specjalnych certyfikatów uzyskiwanych od renomowanych, niezależnych podmiotów zewnętrznych.
Sieć ALDI konsekwentnie rozwija wachlarz asortymentu opatrzonego znakami jakości. Certyfikacja produktów dostępnych w sklepach sieci ALDI odbywa się przez jednostki zewnętrzne. Dostawcy przechodzą audyty kontrolne podczas których weryfikowana jest dokumentacja produkcyjna, a cały proces odnawiany jest każdego roku, aby utrzymać i stale podnosić jakość produktów oraz zapewnić ich bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.
- Na naszych półkach sklepowych klienci znajdą produkty z różnymi oznaczeniami potwierdzającymi jakość, można tu wymienić oznaczenie Przekreślonego Kłosa, Produkt Polski, Fairtrade, UTZ, Rainforest Alliance Certified, Bez GMO, czy FSC – dodaje Włoch.
Również produkty z asortymentu non-food w sieci ALDI podlegają wnikliwej kontroli. Jak podaje Anna Włoch, średnio każdego roku obywa się około 200 takich testów.
Dzisiaj w sklepach ALDI dostępnych jest w stałej ofercie ponad 2000 artykułów, a także w ramach tygodniowych akcji tematycznych ponad 1500 artykułów spożywczych i przemysłowych. Około 65% z nich stanowią produkty marek własnych. Sieć posiada także marki własne w asortymencie non food, łącznie jest to 27 marek. Jak zapowiada ALDI, w ciągu najbliższych kilku lat produkty marek własnych mają stanowić ok. 80% stałego asortymentu sieci.