Poczta Polska, dbając o poziom obsługi klientów, na terenie swoich placówek wprowadziła m.in. kodeks dobrych praktyk dla osób uprzywilejowanych. Jednym z elementów kodeksu jest akcja pod hasłem: „Mama przodem”, realizowana już od 3 lat. W jej ramach, kobiety w ciąży i rodzice z małymi dziećmi obsługiwani są priorytetowo i poza kolejnością. O akcji informują specjalne oznaczenia, którymi Poczta zachęca pozostałych klientów do wsparcia idei i działań Spółki w tym zakresie.
W placówkach Poczty Polskiej znajdują się specjalne oznaczenia z informacją o tym, że osoby uprzywilejowane mają pierwszeństwo obsługi. Zasada pierwszeństwa dotyczy kobiet w ciąży, osób z dziećmi do 2 roku życia oraz osób z niepełnosprawnościami. Poczta Polska realizuje ją zgodnie z przyjętą do stosowania przez pracowników bezpośredniej obsługi klienta „Kartą Dobrych Praktyk”.
Jesteśmy firmą otwartą na klientów, proponującą im liczne udogodnienia. Nasza „Karta Dobrych Praktyk” to odpowiedź na szczególne potrzeby grup konsumentów odwiedzających placówki pocztowe. Pamiętamy o osobach niepełnosprawnych, kobietach w ciąży, czy rodzicach z małymi dziećmi i umożliwiamy im priorytetową obsługę, poza kolejnością. Prosimy wszystkich naszych klientów o zrozumienie i wsparcie w tych działaniach
– mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Usystematyzowanie i wdrożenie zaleceń w powyższym zakresie potwierdza, że Poczta Polska to firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na szczególne potrzeby swoich klientów. Priorytetowa obsługa kobiet ciężarnych i rodziców z małymi dziećmi przebiega pod hasłem „Mama przodem”. Spółka przygotowała specjalne oznaczenia, poprzez które informuje wszystkich klientów o zasadzie pierwszeństwa obsługi grup uprzywilejowanych. W placówkach pocztowych program realizowany jest od trzech lat. Dziś, z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Matki, w związku z ważnym społecznie wymiarem akcji „Mama przodem”, przytoczenie jej głównych założeń nabiera szczególnego wymiaru i znaczenia.