6 nowych formatów handlowych od Lagardère Travel Retail

2022-08-22 | 09:00

Tylko w ciągu ostatniego roku spółka Lagardère Travel Retail, która zarządza w Polsce siecią ok. 1000 punktów sprzedaży pod 40 różnymi brandami, wprowadziła na rynek 6 innowacyjnych konceptów handlowych. Wśród nich jest m.in. głośne Inmedio TOP&POP i kawiarnia So! Coffee w nowej odsłonie. - Wszystkie nasze nowe formaty zostały zaprojektowane tak, żeby konsumentom dać możliwość zrobienia zakupów jeszcze szybciej i wygodniej, a wynajmującym rozwiązania, które będą zmieniać się wraz z potrzebami danej lokalizacji – mówi Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w Lagardère Travel Retail.


Najnowsze formaty zaprojektowane przez Lagardère Travel Retail to w większości dobrze znane konsumentom brandy w zupełnie nowej odsłonie. Znana sieć sklepów prasowych Inmedio w ciągu ostatniego roku zyskała aż dwie nowe twarze: TOP&POP oraz stand-alone. Marka So! Coffe przeszła rebranding. Nowości ukazały się też w ramach marek Relay, 1Minute i Aelia Duty Free.

– Projektowanie różnorodnych formatów handlowych to nasza specjalność. Niezależnie od tego, czy zadaniem jest dotarcie do klientów lotnisk czy galerii w średnich miejscowościach, czy chodzi o kawiarnię, sklep prasowy czy sklep z pamiątkami – rozumiemy te rynki i potrafimy odpowiedzieć na ich potrzeby. Nasze nowe koncepty są tego dowodem  – mówi Dariusz Sinkiewicz, CEO Travel Essentials w Lagardère Travel Retail.

Duże zmiany w Inmedio: aż dwa nowe formaty

Najświeższym konceptem „prosto z pieca” Lagardère jest Inmedio TOP&POP ze specjalną ekspozycją nowości i bestsellerów. To prawdziwa rewolucja na rynku sklepów prasowych. Wyróżnia go m.in. strefa POP-UP z rotującą ofertą kultowych marek i wydzielona przy wejściu strefa hop-in hop-out z kasą samoobsługową i impulsowymi produktami dla najbardziej zabieganych. Ważną rolę odgrywają też zintegrowane rozwiązania phygital i coś dla świadomych konsumentów: stacja z wodą pitną do uzupełniania butelek. Obecnie format jest rozwijany w centrach handlowych, ale w planach jest wejście także do parków handlowych.

Inmedio w wersji stand-alone to natomiast sklep umiejscowiony w zupełnie nowym dla marki otoczeniu: we wnętrzach marketów budowlanych i DYI, gdzie klienci spędzają dużo czasu i chcą mieć możliwość szybkiego zakupu przekąsek i napojów. Pierwszy tego typu punkt powstał w markecie Leroy Merlin w Bydgoszczy i jego oferta różni się od tej w klasycznym Inmedio właśnie tym, że uwzględnia więcej produktów foodowych: są tu pyszne kanapki, 4 rodzaje hot-dogów i szeroki wybór pozycji z nowoczesnego kawomatu.

Oferta foodowa w Inmedio stand-alone działa na korzyść i klienta, i marketu budowlanego, który wynajął nam powierzchnię. Klienta, bo może się w każdej chwili posilić, a marketu, bo jest szansa, że głodny i spragniony klient nie skończy wcześniej zakupów, a tylko zje coś w ich trakcie i będzie kupował dalej W chwili obecnej na rynku funkcjonują 3 takie sklepy.

– wyjaśnia Dariusz Sinkiewicz.

Innowacyjne i szyte na miarę

Inmedio stand-alone to doskonały przykład formatu szytego na miarę, czyli czegoś, co według przedstawiciela marki jest jednym z jej największych wyróżników. – Z jednej strony mamy gotowe rozwiązania handlowe, a z drugiej działamy bardzo elastycznie i nie trzymamy się sztywnych ram. Jeśli jest taka potrzeba, możemy szybko wziąć „klocki” z kilku formatów, których mamy przecież w ofercie kilkadziesiąt, uzupełnić o kilka autorskich rozwiązań – bo kreatywności nam nie brakuje – i zbudować sklep, który będzie unikalny w skali całego rynku i który idealnie wpisze się w oczekiwania partnera: odpowie na potrzeby klientów i będzie wspierał jego biznes – dodaje.

Zmiany także w So! Coffee

Spore zmiany zaszły też w sieci kawiarni So! Coffe, która jesienią ubiegłego roku przeszła rebranding. Kawiarnie w nowej identyfikacji wizualnej działają już w Galerii Jurajskiej w Częstochowie i na lotnisku Chopina w Warszawie. Poza odświeżonym menu i nową aranżacją, której znakiem rozpoznawczym są pastelowe kolory i klimatyczna zielona ściana z neonem, nowością w placówkach jest m.in. duży stół socjalny w charakterystycznym kształcie SC. W kawiarniach po remodellingu istotną rolę grają też ekologiczne materiały: kamień, drewno i metal. Kolejne otwarcia w nowej wizualizacji planowane są na jesieni tego roku.

Nowości w ofercie dla podróżnych

W obszarze konceptów handlowych skierowanych do podróżnych, w którym Lagardère Travel Retail jest absolutnym liderem, też zaszły duże zmiany. Na lotnisku w Pyrzowicach (Katowice), a potem także w CH Avenida w Poznaniu otworzył się Relay New Generation z wyraźnym strefowaniem, które pozwala klientom sprawniej poruszać się po sklepie. Nowo otwarte punkty są sklepami nowej generacji, zaprojektowane według nowoczesnego konceptu, obejmującego m.in. odświeżony design zabudowy meblowej i lady sprzedażowej, a także wyraźne oznaczenie poszczególnych kategorii produktowych oraz stref promocyjnych.

Premierę miał też 1Minute Smacznego, czyli pierwszy sklep LTR w formacie foodvenience: to moduł z ofertą foodową stał się sercem nowej placówki, a jej projekt w całości nawiązuje do kultury foodtracków. W chwili obecnej funkcjonuje już 5 sklepów w formule 1Minute Smacznego, ostatni został otwarty 28 czerwca w nowym Terminalu lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Na koniec roku planowanych jest w sumie 15 nowych i przebudowanych 1Minute Smacznego.

Nowością jest też Aelia Beauty Natural – koncept sklepu z ofertą wyłącznie naturalnych produktów, który został „opakowany” w eko-design i w którym w ogóle nie ma plastiku (łącznie z cenówkami). Placówki zarządzane przez Lagardère Travel Retail łączy jeszcze jedno: we wszystkich działa Kameleon, czyli nowy program lojalnościowy dostępny za pomocą aplikacji mobilnej. W programie klienci po każdych zakupach w sklepach z portfolio Lagardère otrzymują zwrot pieniędzy w formie voucherów do wykorzystania w dowolnym z prawie 1000 punktów w miastach i na lotniskach.

– Każdy może wpaść na jeden innowacyjny pomysł, ale nie na tym polega bycie liderem w swojej branży. Chcąc utrzymać się w czołówce, musimy być otwarci na stałe zmiany, nieustannie obserwować rynek, rzucać mu wyzwania, zadawać te same pytania i wciąż wymyślać nowe odpowiedzi. To jest to, co robimy na co dzień i robimy to dobrze  – podsumowuje Dariusz Sinkiewicz.

Tagi: Lagardere Travel Retail Polska
Oceń artykuł:

Fot: Lagardère Travel Retail Źródło: Lagardère Travel Retail

6 nowych formatów handlowych od Lagardère Travel Retail

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.