250 salonów i ponad 8 milionów badań wzroku. Vision Express świętuje 30-lecie

2024-02-22 | 13:39

Marka Vision Express świętuje okrągły jubileusz. Od trzech dekad oferuje Polakom dostęp do profesjonalnych badań wzroku oraz szerokiej oferty produktowej. Lider w branży optycznej podkreśla, że dzięki konsekwentnej ekspansji, ok. 18 mln Polaków może dotrzeć do najbliższego salonu w 30 minut. W bieżącym roku firma planuje skupić się na odnawianiu salonów zgodnie z nowym konceptem zaprezentowanym już m.in. w warszawskiej Promenadzie.

Tylko w 2023 roku w salonach Vision Express wykonano pół miliona badań wzroku. W ciągu 30 lat, czyli od początku istnienia firmy na polskim rynku, liczba badań przekroczyła 8,3 mln. Te dane podkreślają sukces marki zarówno pod względem lojalności klientów, jak i poprawy dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej okulistycznej. Od 2018 roku w wybranych salonach Vision Express można skorzystać z bardziej zaawansowanej diagnostyki. Niektóre gabinety optometryczne zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan. Od startu nowej usługi, skorzystało z niej blisko 230 tys. pacjentów. Część z nich została skierowana do specjalistycznych ośrodków okulistycznych w celu dalszej diagnostyki.

– Nasze doświadczenie i lojalność klientów potwierdzają naszą pozycję lidera w branży optycznej w Polsce. Od 30 lat ułatwiamy Polakom dostęp do niezbędnych badań wzroku. Nasze akcje prozdrowotne, takie jak coroczne Wielkie Badanie Wzroku, cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem i przyciągają nowych klientów. Skuteczność tego typu akcji prozdrowotnych nie byłaby możliwa, gdyby nie rozbudowana sieć naszych salonów, do których ok. 18 mln Polaków może dotrzeć w zaledwie 30 minut. Dzisiaj, oprócz kompleksowej opieki nad wzrokiem, oferujemy także szeroką gamę produktów – okularów przeciwsłonecznych, korekcyjnych, soczewek i akcesoriów. Mamy w ofercie produkty na każdą kieszeń i dopasowane do różnych potrzeb klientów 

– podkreśla Krisztian Makkai, Dyrektor Zarządzający Vision Express.

Vision Express ramię w ramię z trendami modowymi

Vision Express nieustannie kreuje i popularyzuje trendy w modzie okularowej, oferując szeroką gamę produktów, które czasami pozytywnie zaskakują, ale przede wszystkim spełniają potrzeby i preferencje klientów. Marka podaje, że wśród najpopularniejszych marek opraw i okularów przeciwsłonecznych znajdują się Ray-Ban, Emporio Armani oraz Unofficial. Firma sukcesywnie powiększa swoje portfolio produktowe. Obecnie w salonach i sklepie internetowym można znaleźć również modele takich marek, jak: Burberry, Coach, DbyD, Gucci, Prada, Polo Ralph Lauren, Versace, Tom Ford czy Brooks Brothers. Marki te najczęściej oferują zarówno okulary przeciwsłoneczne, jak i oprawy korekcyjne. 

– W naszych salonach można stworzyć okulary szyte na miarę. Dotyczy to wyboru kształtu oprawek, koloru, rozmiaru, materiału, ale również soczewek dostępnych w różnych konfiguracjach. Przykładowo, od ubiegłego roku w ofercie mamy nowoczesne soczewki Transitions, czyli szkła automatycznie dostosowujące się do zmieniających się warunków oświetleniowych — ciemnieją na zewnątrz i odzyskują przejrzystość w pomieszczeniach – mówi Krisztian Makkai i dodaje: – Nieustannie wzbogacamy nasz asortyment o nowe, innowacyjne produkty oraz podnosimy jakość naszych usług medycznych. korzystając z najnowocześniejszego sprzętu i przestrzegając najwyższych standardów jakości.

Nowe koncepty salonów

W 2023 Vision Express poszerzyło swoją sieć do 250 salonów, realizując strategię ekspansji, zarówno poprzez remonty istniejących punktów sprzedaży, jak i otwieranie nowych lokalizacji. Salony w nowych konceptach charakteryzują się jasnym, ciepłym wnętrzem z włoskim designem, tworzącym idealną przestrzeń sprzedażową. Inwestycje związane ze zmianą konceptów niektórych salonów skupiają się na budowaniu silnych relacji z konsumentami, opartych na pozytywnych doświadczeniach zakupowych. 

W nowym koncepcie utrzymany jest m.in. salon Vision Express w warszawskich Złotych Tarasach – drugi największy salon tej sieci w Polsce. Lokal o powierzchni ponad 247 mkw. jest wyposażony w 2 gabinety optometryczne. Kolejne salony, które powitały klientów nową aranżacją w 2023 roku, znajdują się w CH Dekada w Koninie, CH Veneda w Łomży i krakowskiej Serenadzie. W 2024 roku planowane są dalsze remonty i otwarcia, na przykład w Galerii Kazimierz w Krakowie, Westfield Arkadia w Warszawie, CH Aleja Bielany w Bielanach Wrocławskich czy Magnolia Park we Wrocławiu.

– Zależy nam na ciągłym rozwoju i dostosowywaniu się do potrzeb rynku. Nowe koncepty mają na celu poprawę doświadczeń zakupowych poprzez oferowanie większych przestrzeni, lepszej ekspozycji produktów i urzekających akcentów modowych. Na szczególną uwagę zasługuje autorska strefa Ray-Ban, w której produkty marki prezentowane są na specjalnie wykonanych meblach, dodając dodatkowej szczypty wyrafinowania 

– dodaje Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji Vision Express.

Vision Express od lat wyróżnia się także rozbudowanym i nowoczesnym programem lojalnościowym Vision Care, który rokrocznie notuje przyrost liczby użytkowników. Dzięki możliwości zapraszania do programu członków rodziny, klienci nie tylko mogą sami zadbać o wzrok, ale dostają również narzędzie do wsparcia bliskich. W 2023 roku liczba użytkowników programu wzrosła o 160 tys. Aktualnie do Vision Care dołącza co 4. nowy klient Vision Express.

Tagi: Katarzyna Dąbrowska Vision Express Krisztian Makkai
Oceń artykuł:

Źródło: Vision Express

250 salonów i ponad 8 milionów badań wzroku. Vision Express świętuje 30-lecie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.