Polska marka bielizny DALIA Lingerie obchodzi w tym roku jubileusz 25-lecia na rynku. W tym czasie zwiększyła swoją produkcję aż o 400%, a lokalna sprzedaż ewoluowała w międzynarodową dystrybucję. Jakim działaniom zawdzięcza taki wynik?
DALIA Lingerie sukces odnajduje w dobrej jakości, wyspecjalizowanych produktach oraz umiejętnie wykorzystywanym działaniom marketingowym. Realistyczny storytelling, real-time i cross marketing, a także co-branding, czyli współpraca ze spójnymi ideowo partnerami to mocne filary strategii komunikacji marki. DALIA od wielu sezonów współpracuje także z mikroinfluencerami, dzięki czemu systematycznie zwiększa zasięgi swoich kanałów w social mediach.
25. jubileusz
Świętowanie okrągłych urodzin DALIA rozpoczęła na największym wydarzeniu w branży bieliźniarskiej – targach Salon Bielizny w łódzkiej hali EXPO, na których pojawi się także jesienią. W ręce klientek obok dwóch custompublishingowych, sezonowych magazynów #SHAPEMEUP, trafił specjalny, jubileuszowy magazyn DALIA BASIC, promujący urodzinową kolekcję bazową pod hasłem #DaliaHereAndNow, czyli tu i teraz. Twarzami kampanii, zachęcającymi do samoakceptacji bez względu na rozmiar, zostały współpracująca z DALIĄ od wielu sezonów Aleksandra Kowal z agencji MODEL PLUS oraz modelka plus size – Justyna Czajka.
DALIA konsekwentnie realizuje współprace z niekonkurencyjnymi markami, łącząc zasięgi w social mediach. Z okazji urodzin przygotowała jubileuszowy KONKURS, w którym do wygrania m.in. pobyt w SPA oraz premierowe egzemplarze książki Moniki Jurczyk, znanej jako OSA Osobista Stylistka, w której cały rozdział o doborze bielizny zostanie poświęcony właśnie marce DALIA.
Od początku roku DALIA świętuje także w salonach firmowych, łącząc jubileusz ze wsparciem sprzedaży stacjonarnej oraz szkoleniami dla personelu. Hasłem Smart shopping marka zachęca do przemyślanych zakupów ze stylistką w salonach firmowych oraz promuje swoją przyjazną środowisku, w 100% polską produkcję.
Innowacje
25-lecie DALIA wykorzystuje do wdrożenia nowych rozwiązań w sklepie on-line. Klientki już teraz mogą wybrać walutę płatności, metodę PayPo, ułatwiającą zwroty lub wymiany zakupionych produktów, a także osobisty odbiór przesyłki w salonie. Promując ostatnie z wymienionych rozwiązań, DALIA skraca łańcuch dystrybucji, rezerwując dostępny w salonach asortyment dla wybierających odbiór osobisty klientek on-line. Ograniczenie emisji spalin to niejedyne proekologiczne rozwiązanie w salonach marki. W tym roku DALIA całkowicie rezygnuje z wykorzystania plastikowych toreb w sklepach firmowych, promując sprzedaż stacjonarną obowiązującym wyłącznie w salonach programem lojalnościowym ze stałą zniżką na zakupy wysokości nawet 10%. Systematycznie inwestuje także w rozwój parku maszynowego, regularnie wzbogacając go o nowe, przyjazne środowisku technologie.
Czas podsumowań
Statystyki marki są imponujące. W ciągu 25. lat DALIA stworzyła rozbudowaną sieć dystrybucji (16 salonów własnych i ponad 200 multibrandowych w Polsce, Europie, Kanadzie i USA), zatrudnia ponad 130 pracowników, w tym profesjonalne brafitterki obecne w każdym sklepie firmowym. Marka stworzyła 70 kolekcji i aż 350 fasonów bielizny oraz strojów plażowych. Rocznie produkuje ponad 150 000 sztuk, czyli o 120 000 więcej, niż w pierwszych latach działania. Zrealizowała 20 kampanii, min. z prezenterką i Miss Polonia 2011 Marceliną Zawadzką czy aktorką Martą Wierzbicką, wydała 9 custompublishingowych magazynów, zdobywając wyróżnienie Stowarzyszenia Content Marketing Polska oraz nagrodę w konkursie e-Commerce Polska Awards 2017 w kategorii Najlepsza Obsługa Klienta dla sklepu internetowego dalia.pl.