10 lat dookoła wina. Faktoria Win świętuje okrągłe urodziny

2023-04-24 | 10:58

74 miliony butelek wina, 5 739 regałów i tysiące zadowolonych ze współpracy z marką przedsiębiorców. Faktoria Win to koncept Grupy Eurocash, który znakomicie sprawdził się na polskim rynku. Marka dostępna jest już w ponad 8 000 punktach w całej Polsce, w tym m.in. w sklepach czy restauracjach i planuje kolejne otwarcia.

Dekada zmian

Faktoria Win istnieje na polskim rynku od 2013 roku. To właśnie wtedy w częstochowskim sklepie stanął pierwszy regał z tym logiem. Od tego momentu marka stale się rozwija. Dziś w całej Polsce działa już 5 739 regałów Faktorii Win, a przez 10 lat sprzedano 74 miliony butelek wina. To pokazuje z jak pozytywnym przyjęciem ze strony zarówno właścicieli sklepów, jak i ich klientów spotkał się koncept. Trudno się temu dziwić.

- Jeszcze dekadę temu dobrej jakości wina kojarzyły się przede wszystkim z produktami luksusowymi, na których zna się niewielu, a umiejętność doboru odpowiedniego trunku z zaawansowaną wiedzą. Faktoria Win to zmieniła. „Oswoiła” temat wina, ułatwiła jego wybór i pokazała konsumentom, że wino nie jest produktem dla wybranych i można cieszyć się jego smakiem nie będąc somelierem

- zauważa Marta Królikowska, Dyrektor Generalna Faktorii Win.

W samym minionym 2022 roku postawiono 700 nowych regałów marki. Co więcej, w sklepach, w których ze względu na wielkość powierzchni nie można postawić go w wersji pełnowymiarowej, Faktoria Win przygotowała tzw. ,,półki w półce”. Takie rozwiązanie pozwala na ekspozycję butelek również w mniejszych punktach. Zastosowano je już w 1400 lokalizacjach, co pokazuje nie tylko skalę ekspansji marki, ale również jej kreatywność i umiejętność odpowiadania na możliwości i zapotrzebowanie klientów.

Faktoria Win dostępna jest również w 1000 restauracji i hoteli. W przypadku wymienionych lokalizacji postawiono na jeszcze inne, dopasowane do ich charakterystyki rozwiązanie, czyli wineparing Na karcie trunki zostały oznaczone specjalnymi ikonami. Podpowiadają one, które wino będzie najlepiej pasowało do danego dania, a tym samym ułatwiają klientowi wybór.

Oryginalny koncept

Faktoria Win oferuje najlepszej jakości produkty i standard obsługi konsumentom w całej Polsce. Atrakcyjność marki tkwi jednak przede wszystkim w jej unikalnym koncepcie. Polega on na  stworzeniu i wykorzystaniu gotowych do ustawienia w danym punkcie regałów pełnych wina, w którym trunki są starannie wyselekcjonowane i podzielone tematycznie: Na prezent, Relaks i Z przyjaciółmi. Faktoria Win mając na uwadze indywidualne preferencje konsumentów wprowadziła ponadto kategorie nut smakowych. Takie rozwiązania pomagają kupującemu dokonać wyboru i zwiększają jego zadowolenie z zakupu, a właścicielowi sklepu ułatwiają kwestie ekspozycji czy zatowarowania.

Marka dynamicznie się rozwija i wciąż poszukuje nowych rozwiązań, które spełnią rosnące oczekiwania rynku.

Faktoria Win ma świetną ekspozycję produktów i łatwą nawigację. Ponadto jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy tzw. regał elektroniczny, dzięki czemu dobór wina do danej okazji nigdy nie był tak prosty. Klient po wypełnieniu krótkiej i prostej ankiety otrzymuje propozycje produktów, które spełniają te kryteria – dodaje Marta Królikowska.

Tagi: Grupa Eurocash Faktoria Win Marta Królikowska
Oceń artykuł:

Źródło: Faktoria Win

10 lat dookoła wina. Faktoria Win świętuje okrągłe urodziny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.