Nie jest tajemnicą, że sprzedaż bezpośrednia napędza internetową. I odwrotnie. Marki wykorzystują popularne rozwiązania omnichannel - różnicują ofertę sprzedaży stacjonarnej i on-line, zachęcając klienta do dalszych zakupów. O ile dla samych producentów transfer klientów stacjonarnych do sieci nie stanowi finansowej trudności, o tyle dla galerii handlowych jest już poważnym problemem. Agencja Interaktywna Korporacja Stylu proponuje klientom szereg działań wznawiających zainteresowanie sprzedażą bezpośrednią.
Według prognoz do 2025 roku niemal 50% konsumentów dóbr luksusowych będą stanowili tzw. Millennialsi. Zanim padnie odpowiedź na pytanie, jak skłonić współczesnych odbiorców do tradycyjnej formy zakupów, należy na nowo zdefiniować pojęcie premium w kontekście branży mody.
Post-premium
Obecnie coraz więcej dawnych wyznaczników luksusu uznajemy za jego przeciwieństwo. Większą uwagę przykładamy natomiast do historii i misji marki, niezagrażającej środowisku produkcji czy łatwości podejmowania decyzji, dzięki bezpłatnym dostawom i zwrotom. Współczesny odbiorca, a w szczególności klient premium, wymaga także spersonalizowania komunikatu i fachowego doradztwa. Popularnym botom, mającym zapewnić całodobowe doradztwo daleko jeszcze do perfekcji. Internet, a właściwie użytkownicy, pamiętają wpadkę Microsoftu – twórcy wirtualnego bytu, 19-letniej Tay, która pozostawiona bez kontroli, w mgnieniu oka stała się rasistką, szowinistką i fanką Adolfa Hitlera. Podobne wpadki zaliczają także niektóre aplikacje, które rozpoznają np. obozy koncentracyjne jako obiekty sportowe. Dlatego prace nad doskonaleniem sztucznej inteligencji wciąż trwają, a póki narzędzie nie będzie bardziej przewidywalne w swoich działaniach i korzystniejsze cenowo, czynnik ludzki w doradztwie wygrywa.
Eventy VIP dla marek premium
Fachowe doradztwo i spersonalizowaną ofertę gwarantuje sprzedaż bezpośrednia. Agencja Interaktywna Korporacja Stylu proponuje markom i galeriom handlowym wachlarz działań, zwiększających zainteresowanie wizytą w konkretnych salonach. Przykładem są opracowane dla galerii handlowych spotkania dla marek premium, podczas których klienci mogą skorzystać z profesjonalnego doradztwa znanych stylistek, brafitterek oraz skorzystać z obowiązujących w tym czasie rabatów.
Kolejnym sposobem zainteresowania klientów wizytą w salonach - opracowanym na potrzeby sieci dystrybucji - jest włączenie do sprzedaży limitowanych kolekcji innych marek premium oraz objęcie rabatem zakupu produktów obu firm. Takie połączenie sił możemy zaobserwować u jednego z klientów agencji, polskiego producenta bielizny Dalia Lingerie, który z okazji Dnia Matki włącza do sprzedaży limitowaną serię dla przyszłych mam mimilulu, oferując rabat przy zakupie niszowego produktu oraz biustonosza do karmienia Dalia.
Do promocji eventów premium agencja wykorzystuje zasięgi współpracujących przy akcji stylistów i influencerów w ich kanałach social media, co w znacznym stopniu odciąża budżet marki przeznaczony na reklamę.