Polki zarządzające własnymi firmami generują 16% PKB, wciąż jednak wiele kobiet rezygnuje z założenia działalności tłumacząc to m.in. strachem przed niepowodzeniem. Dlatego firma Nesperta, właściciel marki Semilac, postanowiła zorganizować warsztaty edukacyjne oraz przekazać 10 tys. złotych na wsparcie przedsiębiorczości Polek w ramach akcji ALL IN MY HANDS. Na rynku pojawiła się już seria charytatywnych lakierów do paznokci. Dochód ze sprzedaży nowych produktów przeznaczony zostanie na sfinansowanie grantów dla kobiet kształcących się w zakresie stylizacji paznokci w szkołach o profilu kosmetycznym.
Przedsiębiorstwa w Polsce generują 70% produktu narodowego brutto, z czego aż 32% tworzone jest przez mikro, małe i średnie firmy prowadzone przez mężczyzn. Przedsiębiorstwa z sektora MŚP zarządzane przez kobiety tworzą zaledwie 16% produktu krajowego brutto. Choć odsetek Polek, które postanawiają założyć własny biznes stale rośnie, wciąż wiele kobiet nie decyduje się na taki krok. Przekłada się to na zdecydowanie mniejszą liczbę przedsiębiorstw zarządzanych przez kobiety. Jednym z rozwiązań tego problemu, proponowanym przez firmę Nesperta (właściciela marki Semilac), jest promocja samozatrudnienia wśród młodych Polek i oferowanie im wszechstronnego wsparcia w zakładaniu własnych firm, np. salonów kosmetycznych.
We wrześniu 2017 roku firma Nesperta opublikowała raport "Kobiety współPRACUJĄCE", prezentujący wyniki badania przeprowadzonego na grupie Polek posiadających doświadczenie zawodowe. Ankietowane pytane były m.in. o czynniki, które zniechęcają je do rozpoczęcia własnej działalności. Respondentki jako główne powody wskazały m.in. brak środków finansowych, ale także strach przed niepowodzeniem.
Brak równości na rynku pracy w Polsce to istotny problem. Kobiety wciąż częściej od mężczyzn dotknięte są długotrwałym bezrobociem, natrafiają też na trudności z uzyskaniem awansu. Dla wielu idealnym rozwiązaniem byłoby założenie własnej działalności. Potrzebne są jednak programy, które pomogą Polkom wykorzystać ich zmysł przedsiębiorczości i ułatwią rozwinięcie własnego biznesu W celu zapewnienia pomocy Polkom, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i rozważają założenie własnej działalności, Nesperta opracowała kampanię ALL IN MY HANDS
– tłumaczy Bartosz Grochal, PR Manager z firmy Nesperta.
ALL IN MY HANDS, czyli sukces w kobiecych rękach
Na rynku zadebiutowała właśnie kolekcja lakierów hybrydowych do paznokci ALL IN MY HANDS. Każdy sprzedany kolor to 4 zł przekazane na działania wspierające edukację i przedsiębiorczość kobiet. Nesperta, wspólnie z pięcioma uczelniami z całej Polski, zorganizuje serię warsztatów dla studentek kierunków kosmetologicznych, które swoją zawodową przyszłość wiążą ze stylizacją paznokci. Zajęcia poprowadzone zostaną przez doświadczonych trenerów biznesowych, którzy przekażą uczestniczkom wiedzę na temat formalnych aspektów zakładania firmy, zarządzania zespołem czy narzędzi promocyjnych. Eksperci firmy Nesperta poprowadzą także szkolenia praktyczne z zakresu manicure i tajników stylizacji paznokci. Warsztaty odbędą się w Białymstoku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Partnerem szkoleń biznesowych jest z kolei Poznański Park Naukowo-Technologiczny Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Studentki, które wezmą udział w warsztatach będą mogły również ubiegać się o granty finansowe wysokości 5, 3 i 2 tysięcy złotych – łączna pula nagród wyniesie 10 tysięcy złotych. Granty ufundowane zostaną właśnie ze sprzedaży produktów kolekcji ALL IN MY HANDS.
Nie mamy wątpliwości, że Polki są bardzo przedsiębiorcze, wykazują duże zainteresowanie samozatrudnieniem, chcą wykorzystywać swoje przygotowanie zawodowe, ale też nabywać nowe kwalifikacje. W branży kosmetycznej dostrzegamy wiele tak ambitnych osób. Dlatego właśnie rozpoczęliśmy akcję ALL IN MY HANDS, którą kierujemy do przyszłych stylistek paznokci. Chcemy przekonać te młode kobiety, dopiero wchodzące na rynek pracy, że sukces jest w zasięgu ich ręki, a także zapewnić im wiedzę i wsparcie potrzebne na start. Łącznie przeznaczymy 10 tysięcy złotych na granty finansowe, które, mam nadzieję, pomogą studentkom np. w zakupieniu sprzętu niezbędnego w przyszłej pracy
– dodał Grochal.
Kampania ALL IN MY HANDS to kontynuacja działań firmy Nesperta zmierzających do promocji solidarności i aktywności zawodowej Polek.
Więcej informacji na temat nowej kolekcji znaleźć można na stronie internetowej marki Semilac. Lakiery ALL IN MY HANDS zakupić można zarówno poprzez stronę firmy, jak i w jednym ze stacjonarnych punktów sprzedaży.