Lidl Polska na bieżąco analizuje trendy na rynku żywności i dopasowuje swoją ofertę do potrzeb klientów. W ramach tygodnia Vemondo w Lidlu będzie można kupić produkty wegańskie, wegetariańskie, bez laktozy i bez glutenu.
W sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych przeprowadzonym w ramach kampanii „Roślinniejemy” 57,8 % Polaków zadeklarowało, że chce jeść mniej mięsa . Jest to zgodne z trendami, które są obserwowane w krajach wysokorozwiniętych – w samych Stanach Zjednoczonych w 2018 roku było 3 miliony wegan więcej niż w 2012 roku . Wśród konsumentów zwiększa się również świadomość dotycząca nietolerancji pokarmowych. Coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że wyeliminowanie z diety laktozy lub glutenu, może przynieść liczne korzyści, na przykład poprawić nasze samopoczucie, zmniejszyć częstotliwość występowania uczucia ciężkości czy bólu głowy.
W tygodniu Vemondo w ofercie Lidla pojawią się zarówno produkty dla wegan i wegetarian, jak i dla osób eliminujących gluten czy laktozę. Nowości wegańskie to między innymi bio napój sojowy o smaku waniliowym i czekoladowym (4.99 zł/ 1 l / 1 opak.) oraz wegański jogurt kokosowy (4.99 zł/ 2 x 125 g/ 1 opak.). W ofercie będą również wegańskie lody (5.99 zł/ 300 g/ 1 opak.) i wegetariańska pizza na cieście pełnoziarnistym (7.99 zł/ 380 g/ 1 opak.). Jeśli chodzi o produkty bez laktozy dostępne będą miedzy innymi mini rożki (7.99 zł/ 12 x 28 ml/ 1 opak.) oraz mascarpone (5.99 zł/ 250 g/ 1 opak.) i mozzarella (3.99 zł/ 125 g/ 1 opak.). Wśród produktów dla osób eliminujących gluten znajdą się bezglutenowe nuggetsy z kurczaka (6.99 zł/ 300 g/ 1 opak.), bezglutenowe chipsy (5.99 zł/ 125 g/ 1 opak.) i bezglutenowe ciastka kruche z kakao (7.99 zł/ 250 g/ 1 opak.).