Limitowana seria STORSTOMMA znów w IKEA

2021-05-17 | 15:00

IKEA wprowadza do sprzedaży w Polsce limitowaną wersję tradycyjnej niebieskiej torby FRAKTA – wielokolorową torbę STORSTOMMA. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Produkt będzie dostępny we wszystkich sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce. Sprzedaż rozpoczęła się 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.

Podejście firmy do różnorodności i włączania wynika z jej wartości. IKEA wierzy, że każdy ma prawo do sprawiedliwego traktowania i równych szans. Chce rozwijać prawdziwie włączającą kulturę pracy, w ramach której każdy może czuć się sobą, jest mile widziany, szanowany, akceptowany i doceniany za swoją wyjątkowość, a wszyscy współpracują w atmosferze wzajemnego wsparcia. Ponadto IKEA jest przekonana, że takie podejście przyczynia się do pozytywnej zmiany we wszystkich obszarach jej działalności, a także w społeczeństwie jako całości.

Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, którą firma realizuje od 2020 roku. Dla organizacji jest ono tak samo ważne jak działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury i narodowości w miejscu pracy, wsparcie różnorodności wiekowej, w tym włączanie osób 50+ na rynku pracy. W ramach tego podejścia IKEA chce także inspirować społeczności lokalne, współpracując z organizacjami pozarządowymi, które przeciwdziałają wykluczeniu. Przykładem takiego działania jest długofalowa współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

Torba STORSTOMMA to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

– mówi Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

116 111 to bezpłatna, całodobowa, ogólnopolska linia pomocowa prowadzona od ponad 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co 2 minuty Fundacja odbiera telefon od dziecka lub nastolatka, który jest w kryzysie i potrzebuje pomocy. Konsultanci 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży – odbierają ponad 60 000 połączeń rocznie i odpowiadają na blisko 13 tysięcy anonimowych wiadomości online. 

W 116 111 zależy nam na inkluzywnej postawie i komunikacji. Chcemy, aby każda młoda osoba czuła się akceptowana i wysłuchana, a różnorodność nie powodowała poczucia osamotnienia i dyskryminacji. Nasze doświadczenia pokazują, że osoby LGBT+ żyją w przeświadczeniu, iż mogą korzystać z pomocy jedynie w dedykowanych im miejscach. Według nas nie ma takiej konieczności – chcemy być ponad podziałami – dlatego do naszego telefonu zaufania może zadzwonić każde dziecko, każdy nastolatek i porozmawiać o tym, co dla niego trudne i ważne. W pandemii telefon dzwonił bez przerwy, a rozmowa z nami była często dla dziecka jedyną szansą na otrzymanie pomocy

– tłumaczy Paula Włodarczyk, koordynatorka programów pomocy telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży działa głównie dzięki wsparciu sponsorów i indywidualnych darczyńców. Fundacja chce, aby dzieci i młodzież zawsze miały zapewnioną pomoc, aby zawsze mogły porozmawiać z życzliwym dorosłym, który nie ocenia, lecz szuka z dzieckiem rozwiązania. Zakładany dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA umożliwi odebranie dodatkowo nawet blisko 10 tysięcy połączeń od dzieci i młodych ludzi potrzebujących rozmowy o tym, co dla nich trudne i bolesne, a nie znajdujących rozwiązania i pomocy wśród najbliższych z ich otoczenia. 

To kontynuacja długoletniej współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. W ubiegłym roku firma także przekazała dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA na działalność telefonu 116 111, co pozwoliło odebrać dodatkowo ponad 1300 telefonów od nastolatków w kryzysie. Fundacja otrzymała także od IKEA produkty z przeznaczeniem na wsparcie placówek pomocowych i wsparcie finansowe. Dodatkowo razem z Ingka Centres Polska, IKEA przekazała produkty na wsparcie placówek Fundacji, a także zorganizowała w maju 2020 r. koncert charytatywny online, który obejrzało w sumie ponad 160 000 osób. Do tylu też osób udało się wtedy dotrzeć z przesłaniem dotyczącym Fundacji i działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. 

Kolejnym etapem współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę stało się uruchomienie wsparcia IKEA w ramach projektu „Razem w Trosce o Dom”. Jest to wsparcie, którego celem jest pomoc tym grupom społecznym, które są szczególnie narażone na negatywne efekty, jakie przyniosła pandemia i lockdown. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przeznacza te środki m.in. na pomoc psychologiczną, terapie, pomoc psychiatryczną, grupy wsparcia i inne działania dla dzieci – podopiecznych Fundacji i ich rodziców.

Dodatkowo w 2021 r. IKEA przekazała Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wsparcie finansowe na realizację projektu Zielone Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie. Jest to innowacyjne przedsięwzięcie, które zakłada m.in. powstanie zielonej przestrzeni na dziedzińcu istniejącej placówki pomocowej wspomagającej terapię dzieci i modernizację samego budynku, w którym mieści się warszawskie Centrum Pomocy Dzieciom (FDDS). Projekt łączy idee pomocy dzieciom i ochronę środowiska. 

Wizją IKEA, w którą wpisują się powyższe działania, jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Ma to także szczególne znaczenie w trakcie pandemii COVID-19, gdy dużo więcej czasu spędzamy w domu, w związku z czym zagrożenie wykluczeniem jest jeszcze większe.

Tagi: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę IKEA Susanna Romantsova Paula Włodarczyk
Oceń artykuł:

Źródło: IKEA

Limitowana seria STORSTOMMA znów w IKEA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.