19 stycznia 2017 roku podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin odbył się pokaz będący efektem współpracy między Dawidem Tomaszewskim, jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich projektantów, a słynącą z kunsztu i nowoczesnej klasyki marką Patrizia Aryton. Kolekcja na jesień-zimę 2017/18 jest jednocześnie debiutem marki Patrizia Aryton na rynku niemieckim.
Przygotowana przez Dawida Tomaszewskiego i dyrektor kreatywną marki Patrizia Aryton, Patrycję Cierocką, kolekcja składała się z 27 looków. Projekty powstały w oparciu o ponadczasowe propozycje i najbardziej charakterystyczne projekty zaprezentowane dotychczas przez Dawida, przetłumaczone na język marki Patrizia Aryton. Dzięki zastosowaniu nowych tkanin i wzorów, klasyczne płaszcze marki zostały pokazane w zupełnie nowej odsłonie. Na wybiegu nie zabrakło też koloru, tak rzadko wykorzystywanego w kolekcjach na jesień-zimę
- Mimo że w kolorach jestem raczej oszczędny, tu sporo inspirowałem się Marrakeszem. Stąd w kolekcji m.in. odcienie żóltego, seledynu, ale też czerwień i granat oraz charakterystyczna dla Patrizii Aryton magenta. Dodatkowo widać sporo printów i faktur – mówi Dawid Tomaszewski
Wśród wzorów trudno było przeoczyć kolorowy, mozaikowy garnitur, a także lekko transparentne sukienki i bluzki z wielobarwnych tkanin. Mocne odcienie widoczne były na praktycznie wszystkich elementach garderoby. Zwężane ku dołowi spodnie zaskakiwały kontrastującymi połączeniami kolorów na nogawkach, a klasyczne płaszcze i sukienki wielobarwnymi, graficznymi pasami oraz detalami na mankietach. Uwagę publiczności przykuły odcinane w talii sukienki, występujące zarówno w wersji krótszej jak i wieczorowe welurowe o długości do ziemi – zabudowane z przodu z dużym dekoltem i rozcięciami z tyłu.
W kolekcji wykorzystano najwyższej jakości tkaniny, między innymi z pracowni Malhia Kent pracującej z takimi domami mody jak Chanel czy Givenchy. Oprócz klasycznych wełen pojawiły się też jedwabie, żakardy i welur.
Efekt synergii między dwoma markami nie jest przypadkowy, jak podkreśla Patrycja Cierocka, dyrektor kreatywna Patrizia Aryton - Czasami czujemy potrzebę odświeżenia naszego spojrzenia na markę, między innymi dzięki współpracy z zewnętrznymi projektantami. Zazwyczaj takie współprace są jednak anonimowe. W zeszłym roku poszukiwałam kogoś, kto wyjątkowo pasowałby do profilu naszej firmy. Przeglądałam na bieżąco relacje z pokazów na fashion weekach. I tak natrafiłam na pokaz Dawida, którego prace znałam już oczywiście wcześniej. Tamten szczególny pokaz uświadomił mi jednak, że w kolekcjach Dawida bardzo dużą rolę odgrywają płaszcze, okrycia, konstrukcje i świetne tkaniny. Podobnie jak w Patrizii Aryton.
Kolekcja zaprezentowana podczas Mercedes-Benz Fashion Week Berlin dostępna będzie w sprzedaży jesienią tego roku. Jest to jednocześnie debiut marki na rynku niemieckim.