W sezonie wiosna-lato 2017 Persol odświeżył kultowy klasyk, będący znakiem rozpoznawczym marki oraz wzbogacił rodzinę 649 o nowe modele okularów. Odmienione formy łączą subtelne odcienie metalu, wytworne końcówki z acetatu oraz soczewki mineralne, tworzące nową, bezkompromisową nowoczesną ikonę. Twarzą tegorocznej kampanii MEET THE NEW GENERATION został amerykański artysta Vincent Gallo.
Nowa wersja 649 to dowód na ciągłą ewolucję stylu Persol. Historycznie okulary zostały stworzone w 1957 roku dla motorniczych w Turynie, których praca wymagała specjalnej ochrony od kurzu i odłamków. Model 649 od początku zyskał uznanie Steve’a McQueena i innych gwiazd kina, przez co na stałe wpisał się w historię kinematografii. Jest typowym dodatkiem Made in Italy, wyróżniającym się swą rzemieślniczą jakością oraz użyciem materiałów wysokiej klasy.
W kolekcji SS17 znalazły się modele zarówno przeciwsłoneczne, jak i korekcyjne w różnorodnych wariantach kolorystycznych. Propozycje na ten sezon charakteryzują się delikatnymi oprawkami – wyjątkowo lekkimi i wytrzymałymi ze stylizowanymi detalami, będącymi wyróżnikami Persol – mostkiem Victor, systemem Meflecto i zawiasami w kształcie strzałki. Dodatkowym uzupełnieniem nowej ikony marki jest wykończenie zauszników z acetatu Vitange Celebration, podkreślającej niepowtarzalny styl brandu.