Marka PROSTO z sezonu na sezon zaskakuje i inspiruje. Lato 2017 to połączenie fascynacji kolorystyką zdjęć modowych z lat 70-tych i pop-artu lat 80-tych. Pastelowa kolorystyka oraz to co charakterystyczne dla PROSTO czyli printy - to wszystko znajdzie się w najnowszej kolekcji.
SS17 to także wyjątkowa współpraca projektantów PROSTO z legendarnym, francuskim fotografem Jean Danielem Lorieux, znanym z artystycznych kooperacji z Andym Warholem oraz niezliczonej ilości sesji dla największych magazynów modowych takich jak Vogue czy Elle. Największą sławę przyniósł mu wydany w 1982 roku album Coconuts, uznany w lutym 2017 r. przez hiszpański magazyn Vogue za jeden z najbardziej pożądanych albumów modowych.
Coconuts zafascynował także projektantów PROSTO i to właśnie z niego pochodzą dwa ikoniczne zdjęcia, które zostały umieszczone na ubraniach wraz z autografem JD Lorieux. Prosto x Lorieux to m.in. bluzy uniseks w stylu oversize oraz męskie i damskie tshirty, wpisujące się w pastelowy klimat całej letniej kolekcji.
Sesja do kampanii PROSTO SS 2017, nawiązująca bezpośrednio do twórczości Lorieux, zrealizowana została na bajkowej greckiej wyspie Santorini.
Dodatkowo, aby jeszcze bardziej podkreślić pop-artowy charakter letnich ubrań, PROSTO przygotowało również limitowany zin, inspirowany Banana Split (1983) amerykańskiego artysty Cheyco Leidmanna. Zin, poza zdjęciami z kampanii, zawierać będzie niepublikowane kadry z sesji na Santorini oraz grafiki i biografie twórców, którzy byli dla nas w tym sezonie inspiracją.