Uzupełnienie letniej kolekcji Prosto - kolorowy ZIN! Marka inspiruje do odkrywania kultury streetwearu i sztuki Pop-Artu. ZIN jest hołdem dla wielkich artystów - odwołuje się do twórczości Lorieux i Leidmanna.
STREETWEAR - pojęcie, które coraz częściej pojawia się w codziennym życiu. Czym jest i co oznacza?
Streetwear to dość pojemne określenie, które oznacza nie tylko styl ulic. To także melanż sztuki, estetyki, muzyki, mody wysokiej, bieżących wydarzeń, polityki, świeżych emocji i historii, z której się wywodzi, czyli surfingu i skateboardingu lat 70. i 80. Streetwear to totalny "out of control", wolność i swoboda w dobieraniu środków artystycznych, fascynacja kulturą miejską i zabawa. W tym samym czasie, gdy na Zachodnim Wybrzeżu królował streetwear, rozwijał się bardzo mocno Pop-Art, który był najważniejszym zjawiskiem artystycznym lat 60. i 70. w USA. Artyści pop-artowi zawsze dążyli do zobrazowania cywilizacji wielkomiejskiej i szukali odpowiedzi na doświadczenie kultury masowej, mieszając konsumpcyjny charakter nowych czasów z surrealizmem.
W najnowszej kolekcji Prosto sięgnęło w swoich inspiracjach do twórczości dwóch wybitnych przedstawicieli Pop-Artu, jednego z Europy, a drugiego z USA.
Pierwszym z nich jest francuski fotograf Jean Daniel Lorieux, znany ze współpracy z Andym Warholem i kultowego albumu modowego "Coconuts". Jego surrealistyczne zdjęcia pojawiły się na bluzach i t-shirtach oraz posłużyły jako inspiracja do kampanii zrealizowanej na Santorini.
Drugi artysta to Cheyco Leidmann, autor kultowych albumów Foxy Lady i Banana Split - przejaskrawionych, surrealistycznych zinów będących komentarzem do blichtru lat 70. i 80. oraz serii wystaw fotograficznych między innymi ostatniej "Toxxytt".
Zin Prosto inspirowany twórczością Leidmanna i Lorieux to dopełnienie letniej kolekcji i kampanii. Zabawa formą, którą jest Pop-Art, hołd dla świetnych artystów i własna transformacja ich sztuki na nasz streetwearowy grunt.