Polska marka bielizny Dalia Lingerie od wielu sezonów umiejętnie wykorzystuje cross marketing. Wspólne konkursy czy akcje sprzedażowe niosą korzyści dla wszystkich stron współpracy, mających okazję przedstawić własną ofertę klientom partnera. Z okazji Dnia Matki Dalia łączy siły z aż trzema niekonkurencyjnymi markami: KOI Cosmetics, LaBizu i mimilulu, rozpoczynając kampanię nowego produktu w oparciu o storytelling i real-time marketing.
Partnerstwo w oparciu o podobieństwa
Dalia Lingerie dba o spójność przekazu. Polski producent od 25. lat tworzy elegancką bieliznę dla kobiet – niezależnie od kształtu, rozmiaru czy wieku. W swojej ofercie marka posiada bogaty wybór fasonów (również specjalistycznej bielizny sportowej czy biustonoszy z odpinanymi miseczkami, ułatwiającymi karmienie piersią), rozmiarów oraz estetyki produktu, a cała produkcja odbywa się w 100% w Polsce. Powyższe założenia stały się podstawą do nawiązania współpracy z KOI Cosmetics – polską marką kosmetyków do pielęgnacji młodej i dojrzałej skóry, LaBizu – lokalnym dystrybutorem zróżnicowanej estetycznie biżuterii oraz mimilulu – producentem stylowych T-shirtów dla przyszłych mam.
Storytelling i real-time marketing
Kontekst Dnia Matki odgrywa tu znaczącą rolę. Trudno o lepszy moment na promocję nowego biustonosza do karmienia. Korporacja Stylu, odpowiedzialna za działania marketingowe marki Dalia Lingerie starannie opracowała kampanię reklamową produktu, w ramach której zaplanowała szereg działań, m.in. konkurs z okazji Dnia Matki. Nagrody sponsorowane przez Dalię, KOI Cosmetics, LaBizu i mimilulu trafią do 6 zwycięzców - obecnych i przyszłych mam. Wydarzeniu towarzyszy cykl publikacji na portalu Dalii przedstawiających wielowymiarowy kontekst kampanii. Redakcja portalu rozmawia m.in. z założycielką marki mimilulu, popularną blogerką Shiny Syl, która niedawno sama została mamą oraz duetem mamy i córki - właścicielkami KOI Cosmetics.
Cross marketing i storytelling wspomagają sprzedaż stacjonarną
Oprócz konkursu i kontekstowych publikacji kampanię nowego produktu mają wspomóc także wspólne działania prosprzedażowe. Z okazji Dnia Matki wybrane salony Dalia Lingerie wzbogaci oferta koszulek dla przyszłych mam, a kampania promocyjna akcji odbędzie się częściowo w social mediach znanej blogerki, właścicielki mimilulu.
Przemyślana strategia marketingowa nie powinna dyskryminować żadnego kanału dystrybucji. W przypadku Dalii dostępność koszulek wyłącznie w sprzedaży stacjonarnej oraz zróżnicowanie rabatów w salonach i on-line skieruje ruch do punktów sprzedaży bez straty dla sklepu internetowego.