Jak wprowadzać firmę na zagraniczny rynek?

2017-07-03 | 09:00

Od dłuższego czasu można zaobserwować większe zapotrzebowanie na usługi specjalistów znających mało popularne dotąd języki, jak turecki, arabski czy chiński.

 

Konieczne jest stałe rekrutowanie nowych tłumaczy i dostosowywanie oferty usług do nowych potrzeb rynku. Najczęściej tłumaczone są teksty na strony internetowe, materiały marketingowe, a także opisy i składy produktów. Zapewne trend ten się utrzyma i w najbliższych latach polskie firmy nadal będą dynamicznie rozwijać swoją działalność zagraniczną.

– W przypadku wprowadzania marki na nowe rynki wysiłek nie sprowadza się jedynie do tłumaczenia opracowanych już raz materiałów – powiedział serwisowi eNewsroom Łukasz Słowikowski, specjalista ds. marketingu w firmie Skrivanek – Należy przeanalizować oczekiwania, doświadczenia i cechy kulturowe nowych odbiorców, aby stratega marketingowa była skuteczna. Dla każdego społeczeństwa treści angażujące i wartościowe będą się różniły, czasami nawet diametralnie. Usługa lokalizacji nie polega na zwykłym tłumaczenie instrukcji na opakowaniu produktu czy tekstów ze strony internetowej na inny język.

To sposób wprowadzenia firmy na nowy rynek. Dopasowuje się produkty zarówno do języka, jak i kultury społeczeństwa danego kraju. Dostosowania wymagają opisy towarów, materiały reklamowe czy nawet pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Agencja tłumaczeniowa powinna mieć świadomość wszystkich pułapek językowych i różnic kulturowych, które mogą mieć wpływ na proces lokalizacji, a tym samym na powodzenie firm. Przykładowo w krajach arabskich w katalogach reklamowych nie mogą pojawiać się kobiety, ani zbyt roznegliżowane ciała. Komunikację z klientem zagranicznym należy traktować bardzo poważnie, tak jak zagadnienia prawne, ekonomiczne czy finansowe, które na niego wpływają – dodał Słowikowski.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Enewsroom.pl

Jak wprowadzać firmę na zagraniczny rynek?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.