Według badania RTV EURO AGD, zrealizowanego przez agencję Smartscope, 37% osób planuje kupić prezent dziecku na zakończenie roku szkolnego. Średnio respondenci chcą przeznaczyć na ten cel ponad 640 zł, ale aż 7% badanych planuje zakup za 2000 zł.
Zakończenie roku szkolnego, to zawsze duże wydarzenie nie tylko dla samego ucznia, ale również dla jego rodziny. Dla wielu rodziców oraz krewnych jest to okazja, aby docenić wysiłek dziecka i jego zaangażowanie w naukę. 37% Polaków planuje zatem na zakończenie roku szkolnego zakup prezentu dla dziecka (swojego, rodziny lub znajomych), przy czym podarunki takie nieco częściej kupują kobiety. Plany prezentowe ma 56% rodziców dzieci w wieku szkolnym i 19% znajomych oraz osób z rodziny.
Na czele listy najpopularniejszych prezentów są zegarki i smartwatche (wskazało je 24% badanych), rowery (22%), telefony komórkowe (20%), hulajnogi (15%) oraz tablety (15%), choć jest też spora grupa respondentów, która chce nagrodzić dzieci wyjazdem wakacyjnym (9%) czy dodatkowym kieszonkowym (9%).
W czerwcu klienci byli szczególnie zainteresowani smartfonami i zegarkami, zarówno tradycyjnymi, jak i wersją smart. Rosła także sprzedaż pojazdów mikromobilnych, ale wpływ na to ma również znakomita aura, sprzyjająca korzystaniu z hulajnóg i hoverboardów. Popularne są także konsole, gry i akcesoria gamingowe oraz tablety
– mówi Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD.
Większość badanych (69%) uzależnia jednak zakup prezentu od tego, jakie wyniki w nauce osiągnie dziecko, a dla 30% nie będzie to miało istotnego znaczenia – wręczą prezent niezależnie od ocen na świadectwie.
Polacy średnio przeznaczą na taki podarunek nieco ponad 640 zł, ale rozpiętość budżetowa w przypadku prezentów na koniec roku jest duża: 21% badanych zamierza przeznaczyć na ten cel mniej niż 100 zł, 22% – od 100 do 300 zł, ale jest też grupa osób zamożnych, które planują wręczyć dzieciom prezenty za kwotę przekraczającą 1000 zł (17%).
Jako lider rynku uwzględniamy różnorodne potrzeby klientów zarówno premium, jak i bardziej ekonomiczne rozwiązania. Mamy w ofercie produkty w szerokim przedziale cenowym, a do tego zapewniamy doradztwo technologiczne, więc rodzice, którzy mają wątpliwości, jaki prezent wybrać dla dziecka, mogą zwrócić się do naszej obsługi, która doradzi najlepsze rozwiązanie
– dodaje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope pod koniec maja 2019 r. na panelu internetowym na próbie 560 osób.